John Cleese – diament w koronie brytyjskiego humoru gości w Polsce

Emisja pierwszego, nakręconego w Hollywood, spotu reklamowego odbiła się szerokim echem, wywołując nową falę popularności aktora w Polsce. Sam film spotkał się ciepłym przyjęciem internautów, którzy zachwyceni grą aktora i dowcipnym scenariusza, po tygodniu od jego emisji w serwisie youtube obejrzeli film ponad 125 000 razy, czyniąc go najczęściej oglądanym polskim spotem w historii serwisu. Fragmenty reklamy zostały wyemitowane w najważniejszych programach informacyjnych, co nie zdarzyło się w Polsce od czasu, gdy „z pewną taką nieśmiałością” Anna Patrycy zachęcała do korzystania z produktu przeznaczonego wyłącznie dla kobiet.

„Obecnie przygotowywana kontynuacja kampanii reklamowej z udziałem Johna Cleese jest wynikiem sukcesu wizerunkowego i sprzedażowego, jaki odniosła jej poprzednia odsłona. Jesteśmy przekonani, że nowe – równie Pythonowskie jak poprzednie – wcielenie reklamowe Johna Cleese spotka się z taką samą, jeśli nie większą sympatią” – komentuje dalszą współpracę z artystą Jędrzej Marciniak, dyrektor Obszaru Zarządzania Marką i Relacji Inwestorskich Banku Zachodniego WBK.

W okresie kampanii i bezpośrednio po niej Bank Zachodni WBK sprzedawał codziennie kredyty gotówkowe o wartości 10,33 mln zł, podczas gdy przed kampanią wartość ta niewiele przekraczała 7 mln zł. W ciągu 38 dni bezpośrednio poprzedzających kampanię łącznie BZ WBK sprzedał kredyty gotówkowe o wartości blisko 296 mln zł, a w trakcie kampanii i w okresie tzw. followup (47 dni) – 485,6 mln zł.

Z badań przeprowadzonych przez Instytut Pentor wynika, że 92% respondentów z rynków macierzystych Banku Zachodniego WBK i 79% tzw. nowych rynków, miało kontakt z reklamą z udziałem Johna Cleese. Najwięcej przez telewizję – 93% badanych deklarujących kontakt z jakąkolwiek formą tej reklamy.

Imponujące są oceny reklamy z Johnem Cleese (w skali 1 do 5):

– jest łatwa do zauważenia, wpadająca w oko – średnia ocen 3,8

– jest zabawna – 3,7

– jest wyjątkowa – 3,7.

Ponad połowa badanych dobrze oceniła pomysł wykorzystania w reklamie Johna Cleese, jedna trzecia nie miała sprecyzowanej opinii, a jedynie 15% oceniło ten pomysł negatywnie.

Podczas konferencji prasowej w warszawskim Hotelu Bristol, John Cleese spotkał się z wójtem Pcimia, Danielem Obajtkiem, który wręczył mu specjalną statuetkę, która na wieki scementuje przyjaźń mieszkańców tej gminy z „obywatelem Cleese”. Gwiazdor nie krył zaskoczenia i uśmiechu na twarzy, kiedy wójt Obajtek przedstawił mu jego, wybraną w konkursie podczas festynu w Pcimiu ciotkę. „Nie mogłem nie dostrzec szansy na promocję gminy, jaka stanęła przed Pcimiem. Do tej pory nazwa naszej gminy była kojarzona z miernymi dowcipami, a teraz, za sprawą BZWBK, reklamuje nas sam John Cleese, zaś większość naszych rodaków wie już, że jadąc do Zakopanego warto spędzić czas w naszej gminie” – wyjaśnia Daniel Obajtek, wójt Pcimia.

Nowy film reklamowy będzie kręcony na przełomie lipca i sierpnia w Hollywood Studio, w Warszawie. Aktor nie ograniczy swojego pobytu jedynie do pracy na planie filmowym. Przy okazji pierwszej wizyty w Polsce zamierza zobaczyć najpiękniejsze miejsca na historycznej mapie Warszawy. Na razie jednak nie zdradza szczegółów, należy jednak przypuszczać, że będzie go można spotkać spacerującego uliczkami Starego i Nowego Miasta.

Pomysłodawcą koncepcji kampanii jest team kreatywny agencji reklamowej Man at Work w składzie: Anna Przychodzka, Paweł Saładziak i Paweł Marszałek. Producentem wykonawczym wszystkich filmów kampanii  jest Opus Film, a reżyserem ponownie – Wade Sherman.

John Marwood Cleese to postać już niemal legendarna w historii światowego kina i humoru. Aktor komediowy, scenarzysta, reżyser, producent… Znany jako Minister Głupich Kroków lub Q z serii przygód agenta 007. Współzałożyciel i członek słynnego „Latającego Cyrku Monty Pythona”. Absolwent prawa na uniwersytecie Cambridge. Za scenariusz do filmu „Rybka zwana Wandą” otrzymał nominację do Oscara. Był też nominowany do Złotego Globu w kategorii najlepszy aktor komediowy.