Już prawie co dziesiąty kupujący w internecie najczęściej wybiera Blika

Blik

Badania wskazują, że już prawie co dziesiąty kupujący w internecie najczęściej wybiera BLIKA.

Z najnowszego raportu „Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków” wynika, że 6 na 10 polskich internautów regularnie kupuje w sieci. E-konsumenci to osoby, które korzystają z nowoczesnych technologii w bankowości i płatnościach. Niezdecydowani wybierają płatność gotówką przy odbiorze, ale co piąty woli szybkie przelewy w serwisach płatniczych.


Mobile Institute zebrało dane na temat zachowań konsumenckich polskich internautów. Badanie pokazało, że aż 59 proc. internautów regularnie kupuje przez internet. Ponad połowa internatów (52 proc.) podejmuje decyzję o zakupie dopiero podczas przeglądania produktów na stronie internetowej. 28 proc. płaci za nie dopiero przy odbiorze, jednak już co dziesiąty e-konsument najchętniej wybiera płatność BLIKIEM.

Innowatorzy – nowy profil konsumenta


Technologie mobilne doskonale wpisują się w rosnące wymagania e-konsumentów. Jak wskazuje raport „Smart Okazje” kalendarze promocji i aplikacje z ofertami zakupowymi są pożądane przez internautów – odpowiednio przez 23 proc. i 34 proc. Nowoczesne technologie ułatwiają nie tylko wybór produktów, ale też płatności. Co piąty internauta zna BLIKA, a co trzeci ze znających korzysta.

Co trzeci użytkownik BLIKA pierwszy raz wykorzystał to rozwiązanie przy okazji wypłaty pieniędzy z bankomatu. Co czwarty internauta korzystający z BLIKA płaci nim za zakupy w internecie, a 28 proc. również w sklepach stacjonarnych.

Wśród polskich e-konsumentów wyraźnie wyróżniają się tzw. innowatorzy, czyli najbardziej otwarci kupujący, którzy wykorzystują nowoczesne technologie w zakupach. Korzystają z nowych możliwości zakupowych, w tym tych oferowanych przez technologie mobilne. – Innowatorzy poszukują, kupują i płacą przez telefon lub tablet, ponieważ zależy im na optymalizacji procesu i wydatków. Dzięki technologiom mobilnym mogą kupować szybciej i wygodniej. Z badania wynika, że takim podejściem charakteryzują się właśnie użytkownicy BLIKA – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

Syndrom porzuconego koszyka


Badania Mobile Institute pokazują, że wygoda dla e-konsumentów staje się kluczowym czynnikiem zakupowym. Co piąty e-konsument rezygnuje z zakupów w sklepie internetowym z powodu zbyt skomplikowanego procesu składania zamówienia, a ponad 22 proc. przez konieczność zakładania konta. Aż jedna czwarta internautów rezygnuje z zakupów, jeśli sklep nie ma ich ulubionych form płatności. – Łącznie aż 65 proc. badanych wskazuje kwestie związane z wygodą jako powody porzucania koszyka zakupowego. Dlatego dbałość o user experienceto podstawa w e-commerce i m-commerce. Z naszych doświadczeń wynika, że dzięki nowej funkcjonalności – „jednemu kliknięciu” BLIK – odsetek porzuconych transakcji może spaść nawet do 10 proc., przy 24 proc. w przypadku innych metod płatności – tłumaczy Dariusz Mazurkiewicz.

Raport „Smart okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków” powstał na podstawie badania, które przeprowadził Mobile Institute na zlecenie AdRetail we współpracy z Polskim Standardem Płatności. Badanie zostało przeprowadzone 23-29 maja 2017 roku. Dane zostały zebrane za pomocą elektronicznych, responsywnych ankiet emitowanych w internecie (CAWI). W badaniu wzięło udział ponad 2800 osób powyżej 15 roku życia.

// ‚+’'+e+''+''); // ]]>

nj at clearcom dot pl