Już w najbliższą niedzielę odbędzie się 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski. Na biegaczy i kibiców będzie czekać szereg atrakcji

Już 26 marca odbędzie się 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski, organizowany przez Fundację „Maraton Warszawski”. W dniu biegu na uczestników i kibiców czekać będzie wiele dodatkowych atrakcji. Wciąż trwają zbiórki #BiegamDobrze, w ramach której biegacze zbierają fundusze na rzecz wybranych organizacji charytatywnych.

W trosce o biegaczy i ich kibiców

W tym roku 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski zgromadzi na starcie ponad 10 tysięcy uczestników. Z kolei w biegu towarzyszącym – New Balance Biegu na Piątkę udział zdeklarowało już prawie trzy tysiące osób, a listy startowe jeszcze nie są zamknięte.

W oczekiwaniu na powitanie półmaratończyków kibice będą mogli zaangażować się w liczne aktywności w strefie atrakcji Nationale-Nederlanden, zlokalizowanej na Podzamczu. Zorganizowany zostanie tam konkurs wiedzy o zdrowiu, w którym do wygrania będą drobne upominki. Na uczestników wydarzenia czekać będzie fotobudka 360 z akcesoriami do przebierania oraz liczne gadżety do kibicowania i możliwość namalowania na twarzy barw kibicowskich. Strefa zostanie otwarta o godzinie 10:00.

Nationale-Nederlanden zapewni również możliwość przeprowadzenia badań profilaktycznych. W miasteczku biegowym będzie dostępny specjalny MedBus, który pełni funkcję mobilnego gabinetu. Dzięki temu odwiedzający strefę atrakcji będą mogli wykonać USG piersi, jąder lub tarczycy, a także badania w zakresie profilaktyki cukrzycy: glukozy i hemoglobiny glikowanej. Zapisy będą przyjmowane na miejscu, w dniu biegu. Badania potrwają od godziny 9:00 do 17:00.

– Jako Nationale-Nederlanden od lat zachęcamy Polaków do aktywności fizycznej, zbilansowanej diety  oraz regularnych badań okresowych. Zbliżający się 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski to kolejna inicjatywa, dzięki której możemy motywować do zmian na lepsze. Jednak naszym głównym celem jest przekonanie jak największej liczby osób przede wszystkim do tego, aby o swoim dobrostanie myślały w sposób długofalowy. Podkreślamy, że dbanie o zdrowie to maraton, a nie sprint, dlatego hasło naszej kampanii brzmi #długodystansZDROWI. Chcemy, by troska o zdrowie nie była tylko jednorazową aktywnością, ale stała się dla Polaków integralną częścią ich stylu życia – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i marki w Nationale-Nederlanden.

Z myślą o uczestnikach biegu firma Nationale-Nederlanden przygotowała również specjalne pakiety assistance. Do 25 marca br. każdy biegacz może przystąpić do umowy grupowego ubezpieczenia – w tym celu należy wypełnić formularz dostępny na stronie www.nn.pl/biegacze. Polisa umożliwia skorzystanie z pięciu bezpłatnych zabiegów rehabilitacyjnych po ewentualnym urazie doznanym w wyniku nieszczęśliwego wypadku, który zdarzył się podczas biegu. Zakres ochrony obejmuje m.in. takie obrażenia jak złamania, skręcenia lub zwichnięcia.

Specjalne strefy dla miłośników sportu

Na trasie biegu Nationale-Nederlanden zapewni trzy strefy kibica, w których będzie można dopingować biegaczy. Największa z nich zostanie utworzona przy Moście Świętokrzyskim. To tam będzie ustawiony telebim, na którym pojawią się zdjęcia kibiców. Każda osoba, która chciałaby, aby jej zdjęcie znalazło się na telebimie, do 24.03 musi wysłać je za pomocą formularza dostępnego na stronie www.nn.pl/kibice. Wystarczy wpisać w formularzu numer startowy biegacza, aby zdjęcie pojawiło się, gdy dobiegnie on do telebimu.

Ponadto, kibice będą mogli dopingować biegaczy w strefie zorganizowanej przed siedzibą Nationale-Nederlanden przy ulicy Topiel 12. O godzinie 12:00 rozpocznie się występ zespołu The King’s Friends, w którego składzie znajduje się najlepszy polski Elvis.

Przebieg wydarzenia będą wspierać wolontariusze firmy Nationale-Nederlanden, którzy w punkcie odżywiania, zlokalizowanym na 11. kilometrze (przy ulicy Zakroczymskiej), zadbają o komfort biegaczy. W tym miejscu znajdzie się również Strefa Kibica Nationale-Nederlanden z DJ-em.

#BiegamDobrze – największa biegowa inicjatywa charytatywna

To już ostatnie chwile, aby wesprzeć akcję charytatywną #BiegamDobrze. Inicjatywa umożliwia biegaczom zapisującym się na bieg wybór jednej z 9 organizacji dobroczynnych i założenie własnej zbiórki – wirtualnej skarbonki. Uczestnik zachęca swoich bliskich do wpłat na ważny dla niego cel i wspólnymi siłami zasila swoją skarbonkę. Po osiągnięciu wyznaczonych pułapów – kwot minimalnych – otrzymuje w prezencie pakiet startowy na bieg wraz z wyjątkowym, pomarańczowym numerem startowym.

Nationale-Nederlanden, nowy sponsor tytularny największych imprez biegowych w Polsce, postanowiło uhonorować wysiłek osób zaangażowanych w zbiórki #BiegamDobrze i wesprzeć finansowo największe kwesty. Osoby, które do 25 marca do godziny 12:00 uzbierają w swoich skarbonkach najwięcej, otrzymają od ubezpieczyciela dofinansowanie. Nationale-Nederlanden przekaże wsparcie trzem największym zbiórkom odpowiednio w kwotach: 15 tys. zł, 10 tys. zł i 5 tys. zł.

– Zaangażowanie społeczne to jeden z kluczowych obszarów naszej działalności. Dlatego akcja #BiegamDobrze jest nam szczególnie bliska i bez wahania postanowiliśmy się w nią włączyć. To bardzo ważna inicjatywa, dzięki której możliwe jest wsparcie organizacji, które na co dzień niosą realną pomoc osobom potrzebującym. Chcąc jeszcze bardziej docenić wysiłek osób zaangażowanych w akcję zdecydowaliśmy o przeznaczeniu dodatkowych funduszy na trzy największe zbiórki. Dzięki #BiegamDobrze możemy nie tylko promować aktywny tryb życia, ale co najważniejsze – wspólnymi siłami poprawiać jakość zdrowia i życia wielu Polaków –  mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzeczniczka prasowa i dyrektorka komunikacji korporacyjnej w Nationale-Nederlanden.

– W akcji #BiegamDobrze wzięły już udział tysiące biegaczy – dzięki ich ogromnemu zaangażowaniu wsparliśmy działania organizacji dobroczynnych. #BiegamDobrze to podwójna korzyść z biegania. Angażujemy się w sport i pomaganie. Tutaj liczy się każda złotówka i każdy darczyńca! Uczestnicy akcji oprócz wielkich serc mają też głowy pełne pomysłów – co roku wychodzą na trasę biegu w ciekawych przebraniach, prześcigają się w kreatywnych wyzwaniach i podziękowaniach dla uczestników zbiórek. Ta akcja to radość i pomaganie – cieszymy się, że w taki sposób angażujemy się społecznie – mówi Magda Skrocka, COO i dyrektorka komunikacji Fundacji „Maraton Warszawski”.

Od początku zainicjowania akcji #BiegamDobrze, wzięły w niej udział tysiące biegaczy, a dzięki ich zaangażowaniu udało się zebrać już 7 milionów złotych na wsparcie działań organizacji dobroczynnych.

Więcej informacji na temat wydarzenia i zaplanowanych atrakcji znajduje się na stronach – nnpolmaratonwarszawski.com/ i nn.pl/polmaraton.

Źródło: Nationale-Nederlanden