Santander Bank Polska zrobi dwie fuzje za jednym podejściem

Santander Bank Polska chce przeprowadzić fuzję prawną i operacyjną wydzieloną częścią Deutsche Banku za jednym podejściem. Proces został zaplanowany na przedłużony weekend od 9 do 12 listopada 2018 r. Po fuzji nie zmienią się ceny usług, ale z niektórych funkcji klienci DB będą mogli skorzystać dopiero wtedy, gdy przesiądą się na ofertę Santandera.

Każda bankowa fuzja składa się z dwóch etapów. Najpierw przeprowadzana jest fuzja prawna, czyli dopinanie wszystkich umów związanych z przejęciem i łączeniem spółek. Drugi etap – fuzja operacyjna, przeprowadzony jest z reguły później. Wówczas następuje migracja klientów przejętego banku na systemy operacyjne banku przejmującego. Zazwyczaj oba wydarzenia dzieli kilka miesięcy. Santander Bank Polska, którzy przymierza się do przejęcia wydzielonej części Deutsche Banku, chce to zrobić za jednym podejściem. Będzie to pierwsza taka operacja na rynku.

fot. Wojciech Boczoń, Bankier.pl

12 listopada klienci Deutsche Banku będą mogli zalogować się już do systemów bankowości internetowej Santander Bank Polska – zostaną poproszeni o przejście przez prosty proces zmiany usług bankowości elektronicznej. Klienci, którzy posiadają konta zarówno w Deutsche Banku, jak i w Santanderze zostaną zmigrowani automatycznie na system Santandera. Jest jeden warunek – dane osobowe w obu bankach będą musiały być identyczne. Jeśli będą się różnić, klient będzie musiał samodzielnie przejść proces logowania do nowej bankowości internetowej. Użytkownicy DB, którzy korzystają z tzw. aliasów do logowania będą je mogli zachować podczas logowania do bankowości internetowej. Taka funkcjonalność zostanie udostępniona obecnym klientom Santandera później.

Jednocześnie w dniach 9-12 listopada prowadzony będzie rebranding 112 przejmowanych od Deutsche Banku placówek. Wraz z nimi szeregi Santandera zasili 1800 pracowników etatowych oraz 400 osób współpracujących z bankiem. Na tym etapie nie będzie zwolnień i zamykania placówek.

Po przeniesieniu klientów do Santandera, nie zmienią się im warunki cenowe produktów. W ciągu sześciu miesięcy od fuzji zostaną wymienione karty płatnicze na nowe – z logo Santandera. Od razu po migracji klienci będą mogli korzystać z aplikacji Santander mobile i Blika. Karty Deutsche Banku nie będą jednak działać z cyfrowymi portfelami Google Pay, Apple Pay, Fitbit Pay i Garmin Pay. Także karty, które zostaną wymienione na plastiki z logo Santandera. Klienci, którzy będą chcieli skorzystać z wyżej wymienionych usług, będą musieli zmienić pakiet na konto z oferty Santandera i wyrobić nową kartę płatniczą. Wówczas zmienią się im jednak warunki cenowe.