Citi Handlowy i Citi Simplicity to duet, który do tej pory wydawał się nierozłączny. Bank odświeżył jednak ofertę i wygrał po raz kolejny, tym razem z inną kartą kredytową. O ryzyku wynikającym z odsunięcia dotychczasowego laureata na dalszy plan, ale też o sytuacji na rynku rozmawiamy z Katarzyną Przybyłą, szefową pionu niezabezpieczonych produktów kredytowych w Citi Handlowy, zwycięzcy „Złotego Bankiera 2021” w kategorii karta kredytowa.
Zobacz finalistów konkursu Złoty Bankier 2021 >>
Monika Dekrewicz: Citi Handlowy po raz kolejny zdobywa statuetkę za najlepszą kartę kredytową. Do tej pory była to zasługa karty Citi Simplicity, jednak tym razem postawili Państwo na nową propozycję…
Katarzyna Przybyła: Tak, po raz szósty z rzędu – w tym roku cieszymy się z sukcesu naszej Karty Kredytowej Citibank-BP Motokarta. Jako lider rynku kart kredytowych przygotowaliśmy produkt, w którym zebraliśmy nasze najlepsze rozwiązania dla klientów. Brak opłaty rocznej, bezpłatne powiadomienia, a do tego zwrot wydatków za paliwo, zniżki w programie korzyści Citi Specials i jednocześnie identyfikator programu PAYBACK, który pozwala zbierać punkty – to naprawdę świetne narzędzie do codziennych płatności. To też wynik wyjątkowej współpracy z naszym partnerem, BP.
Kilka miesięcy po wprowadzeniu do oferty Citibank-BP Motokarty weszły w życie gorsze warunki cenowe dla nowo wydawanych kart Citi Simplicity. Czy nie mieli Państwo obaw, że zmiana cennika może osłabić wypracowaną przez lata pozycję Citi Simplicity, a nowy produkt może nie podzielić jej sukcesu?
Karta Kredytowa Citi Simplicity pozostaje bezpłatna – wystarczy wykonać nią miesięcznie transakcje na kwotę min. 1000 zł. To produkt, z którego nasi klienci nadal korzystają z zadowoleniem. Karta Kredytowa Citibank-BP Motokarta to produkt dla nieco innego profilu klienta. Dostosowujmy nasze produkty tak, aby każdy mógł wybrać najlepszy dla siebie. Na naszej stronie można je porównać i wybrać taką kartę, która najlepiej spełni nasze oczekiwania.
Citibank-BP Motokarta nie ma sobie równych, jeśli chodzi o koszty użytkowania, jednak w porównaniu do konkurencji zarządzanie nią w aplikacji mobilnej jest nieco ograniczone. Czy bank planuje zmiany w tym zakresie?
Nie mogę się zgodzić! Blisko połowa naszych klientów aktywnych finansowo korzysta z banku przez telefon, poprzez aplikację mobilną oraz bankowość elektroniczną dostępną w technologii responsywnej. Dodatkowo cały czas udoskonalamy aplikację, aby bankowanie było jeszcze szybsze i bardziej wygodne. Wprowadziliśmy w niej oddzielny moduł do obsługi właśnie karty kredytowej. Ostatnie zmiany, oprócz odświeżonego wyglądu, uwzględniły również dostęp do rozwiniętego modułu płatności i mobilną autoryzację transakcji. To też możliwość skorzystania z indywidualnie przygotowanej oferty pożyczki z karty czy rozłożenia transakcji na raty jednym kliknięciem.
Rynek kart kredytowych stale się kurczy. Czy z perspektywy Citi Handlowego pandemia pogłębiła zmiany? Czy jest to wciąż atrakcyjny produkt dla klienta i samego banku?
Rynek płatności w pandemii bardzo się zmienia – nie da się temu zaprzeczyć. Stąd najważniejsze jest zaproponowanie klientom oferty, która odpowiada na nowe potrzeby. Jako pierwszy bank wprowadziliśmy proces biometryczny dla karty kredytowej, tak, aby klienci mogli aplikować o nią zdalnie, bez wychodzenia z domu. Program korzyści CitiSpecials oferuje zniżki i rabaty przy transakcjach kartami w e-commerce. Karta kredytowa jest wciąż najbezpieczniejszym i najlepszym narzędziem do płatności. Nie zapomnijmy o możliwościach rozłożenia płatności na raty czy też skorzystania z pożyczki z karty – to rozwiązania, które mogą być dla naszych klientów bardzo ważne w tych czasach. Dosłownie za kilka dni przedstawimy kolejny produkt w gamie kart kredytowych Citi Handlowy. Z kolejnym wyjątkowym partnerem i pierwszą taką ofertą w Polsce – jesteśmy pewni, że w dobie zakupów online spotka się z dużym zaciekawieniem klientów. A za rok – zdobędzie kolejne laury dla Citi Handlowy w rankingu Złoty Bankier.