Klarna ogłasza nowy etap swojej działalności. Firma, znana dotąd z usług „kup teraz, zapłać później”, rozwija się w kierunku kompleksowej platformy zakupowej z możliwością promocji marek. Nowe rozwiązania reklamowe będą dostępne dla dużych i małych sprzedawców detalicznych, którzy poszukują wsparcia w ekspansji swojego biznesu.
W obliczu zaostrzających się przepisów dotyczących prywatności i wycofywania plików cookie, Klarna wykorzystuje swoje obszerne informacje o transakcjach zakupowych, aby łączyć sprzedawców i kupujących nie tylko poprzez płatności, ale również za pośrednictwem precyzyjnie ukierunkowanej reklamy. Wykorzystując szczegółowe informacje o zakupach, fintech dostarcza przedsiębiorcom unikalne spojrzenie na preferencje i zachowania zakupowe konsumentów.
Każdego dnia przeprowadzamy 2 miliony transakcji, obsługując sieć 500 tysięcy sklepów partnerskich i 150 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Nasza wiedza nie ogranicza się do tego, które produkty konkretnych marek są najczęściej kupowane i za jakie kwoty. Dzięki dużej ilości danych zakupowych oraz ich ciągłej analizie potrafimy zrozumieć, jakie kolory, rozmiary czy materiały są najbardziej pożądane przez naszych użytkowników. To pozwala nam przewidzieć jakimi produktami czy markami każdy z naszych użytkowników zainteresuje się w przyszłości. Klarna jako rozwiązanie 360 posiada pełne zrozumienie cyklu zakupowego – od momentu, kiedy klient zobaczy reklamę, aż do finalizacji zakupu. Te cenne informacje umożliwiają tworzenie spersonalizowanych strategii marketingowych, które lepiej odpowiadają na potrzeby klientów. W rezultacie, marki mogą zwiększyć swoją sprzedaż, poprawić doświadczenia zakupowe konsumentów, a przede wszystkim budować z nimi trwałe relacje. – mówi Aleksandra Ippohorska – Lenkiewicz, CEE Klarna Media Manager.
Nowe narzędzia dla biznesu
W ramach swojej ewolucji Klarna wprowadza innowacyjne rozwiązania, które mają na celu zwiększenie widoczności sprzedawców na każdym etapie procesu zakupowego. Firma proponuje różnorodne formaty promocji, od tradycyjnych działań afiliacyjnych, po sponsorowane treści skierowane do konkretnych grup użytkowników, a także newslettery cyklicznie wysyłane do najbardziej aktywnych użytkowników.
Stawiamy na bezpośrednią współpracę z partnerami, tworząc z nimi długofalowe plany mediowe opierające się na kanałach Klarny w Polsce jak i zagranicą. Jest to szczególnie ważna cegiełka w budowaniu zaufania wśród klientów na rynkach zachodnioeuropejskich, gdzie świadomość naszej marki jest na bardzo wysokim poziomie, a oferta mediowa wyjątkowo bogata. Dla przykładu na rynku niemieckim świadomość marki Klarna jest na poziomie 90%. Dodatkowo świetny kontakt z sieciami afiliacyjnymi jak AWIN i CJ pozwala nam być jeszcze bliżej biznesu. – dodaje Aleksandra Ippohorska – Lenkiewicz.
W każdym działaniu mediowym Klarna kieruje ruch użytkowników bezpośrednio do sklepów partnerskich poprzez wbudowaną w swoją aplikację przeglądarkę. Eliminuje to ryzyko zgubienia użytkownika i jego cenny danych transakcyjnych. To wszystko sprawia, że Klarna staje się niezastąpionym narzędziem dla sprzedawców, którzy chcą zwiększyć swoją sprzedaż i budować trwałe relacje z klientami.
Korzyści dla konsumentów
Klarna, poza wprowadzaniem nowych funkcji dla biznesu, nie zapomina o swoich konsumentach. W lipcu firma zaprezentowała swoją nową ulepszoną aplikację. Teraz klienci mają możliwość zarządzania swoimi płatnościami, dostawami i budżetem w jednym, wygodnym miejscu. Dodatkowo, mogą zsynchronizować wszystkie swoje karty lojalnościowe i płatnicze, salda, a także dostosować swój profil do własnych potrzeb.
Na tym nowości się nie kończą. Jesienią 2024 roku Klarna planuje wprowadzić do Polski funkcję Cashback. Dzięki niej klienci będą mogli dostać wysoki zwrot z zakupów dokonywanych za pośrednictwem aplikacji. Cashback to naturalny krok rozwoju Klarny, który pomoże budować przywiązanie, generować większą frekwencję użytkowników wobec aplikacji i przede wszystkim marek. W pierwszej fazie Cashback będzie dostępny u wybranych sklepach internetowych. Co więcej, zgromadzone środki nie muszą pozostać na koncie w aplikacji. Firma daje klientom pełną dowolność, co do sposobu ich wykorzystania. To oznacza, że mogą oni sami zdecydować czy chcą wpłacić pieniądze na swoje prywatne konto bankowe, czy wykorzystać je na kolejne zakupy. Wszystko to sprawia, że Klarna odpowiada na potrzeby i staje się jeszcze bardziej atrakcyjna dla swoich użytkowników.
Źródło: Klarna