Klienci BZ WBK logują się częściej do bankowości mobilnej niż do internetowej

Bank Zachodni WBK przesłał do naszej redakcji infografikę, z której możemy odczytać kilka ciekawych informacji dotyczących użytkowników bankowości internetowej i mobilnej. Na przykład takich, że w grudniu statystyczny klient logował się częściej do banku w komórce niż w komputerze.

Z infografiki wynika, że w grudniu klient indywidualny logował się do bankowości mobilnej średnio 12 razy. Tymczasem liczba logowań do bankowości internetowej wyniosła w tym czasie średnio 10 razy. W tym samym miesiącu klienci wykonali 1 497 mln transakcji w bankowości mobilnej, czyli aż o 96 proc. więcej niż rok wcześniej. Bank odnotował też 40 proc. wzrost sprzedaży kredytów w kanałach zdalnych.

Czy większa liczba logowań do bankowości mobilnej was zaskakuje? Mnie też nie. Polubiliśmy aplikacje nie tylko dlatego, że mamy dostęp do swoich finansów praktycznie w każdej chwili. Ich zaletą jest też ergonomia. Już w kilku bankach korzystanie z aplikacji mobilnej – zlecanie przelewów czy zakładanie lokat – jest wygodniejsze niż w bankowości internetowej. Co więcej, dzięki systemom RWD klienci kilku banków mają dostęp do takich samych funkcji w komórce, jak i w komputerze.

Ten trend będzie się z roku na rok umacniał. Z danych, które zebrałem z banków wynika, że na koniec 2016 roku z bankowości mobilnej korzystało już 7,7 mln osób. Z tego około 3,5 mln używa aplikacji mobilnych. Pozostałe osoby wykorzystują systemy RWD, lub logują się do standardowych systemów transakcyjnych z poziomu urządzeń mobilnych (np. w mBanku czy PKO BP).