Klienci Nest Banku muszą uzbroić się w cierpliwość. Blik pojawi się dopiero pod koniec roku

Planowany termin zakończenia prac nad Blikiem w Nest Banku to IV kwartał 2019 roku – poinformowało nas biuro prasowe banku. Klienci mogą na razie korzystać z cyfrowych portfeli Apple Pay, Google Pay i płatności Garmin Pay. 

REUTERS/Corinna Kern

Kilka miesięcy temu Nest Bank udostępnił swoim klientom nowy system bankowości internetowej. Podczas wdrożenia przedstawiciele banku obiecali, że rozpoczynają prace nad Blikiem. Dziś bank poinformował nas, że planowany termin wdrożenia tego systemu płatności to IV kwartał 2019 r. Klienci muszą więc uzbroić się jeszcze w odrobinę cierpliwości.

tymczasem Blik cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów banków. W 2018 roku zrealizowano za jego pomocą 91 mln transakcji, czyli blisko trzy razy więcej niż rok wcześniej i dwa razy więcej niż w pierwszych trzech latach funkcjonowania systemu. Wartość transakcji zrealizowanych w 2018 r. przekroczyła 12 mld złotych, dla porównania – w roku 2017 było to 4,5 mld zł. W całym roku odnotowano 66,2 mln transakcji w internecie, 14,6 mln wpłat i wypłat w bankomatach, 5,18 mln przelewów na numer telefonu oraz 5,04 mln transakcji w terminalach płatniczych.

Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Raiffeisen Banku, Credit Agricole, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.