Allianz ruszy ze sprzedażą polis najpóźniej w połowie stycznia, a sprzedaż przez telefon zostanie uruchomiona jeszcze w tym samym roku. Nieco później wystartuje BRE Ubezpieczenia. Wspólnie z mBankiem zaoferuje platformę, na której będą dostępne oferty czterech firm, podobną do funkcjonującego już w banku supermarketu funduszy inwestycyjnych. Sprzedaż w ramach platformy ruszy pod koniec stycznia i będzie opierała się na sprzedaży polis przez internet klientom mBanku w pierwszym okresie, a potem klientom Multibanku. Z informacji GP wynika, że wraz z uruchomieniem platformy zakończy się obecna współpraca Compensy z mBankiem. Do w prowadzenia sprzedaży polis komunikacyjnych w tym systemie przymierza się także Warta. Nad projektem sprzedaży polis pracuje też Tesco.
Trzy lata temu Link4 jako pierwszy wprowadził ten system sprzedaży na nasz rynek. Później przez telefon, przy wsparciu spotów w kanale telesprzedaży, zaczęło sprzedawać polisy Moje Towarzystwo Ubezpieczeniowe. W tym roku także AXA rozpoczęła sprzedaż polis przez telefon. – Sprzedaż direct to sposób na dotarcie do wybranych grup klientów, którzy powodują mniej szkód, którym można zaoferować niższe stawki za polisę – komentuje Marcin Z. Broda, wiceprezes firmy Ogma, monitorującej rynek ubezpieczeniowy.