Bank Millennium uruchomił w Galerii Krakowskiej swój pierwszy mini oddział w nowej aranżacji. Jest to placówka bez tradycyjnej obsługi gotówkowej, w której można zrealizować transakcje online. Podobny format placówek wdrożył wcześniej Citi Handlowy.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, we wdrażanych placówkach bankowych Millennium mini, klienci będą mogli realizować transakcje online, a także założyć podstawowe produkty bankowe u doradcy. Mini placówki będą oferować konta osobiste i oszczędnościowe, karty (debetowe i kredytowe), a także produkty kredytowe: kredyt gotówkowy i limit do konta osobistego. Placówki będą oferować usługi bezgotówkowe, jednak większość z nich będzie wyposażona w bankomato-wpłatomat umożliwiając tym samym dokonywanie transakcji gotówkowych bezpośrednio przez klientów.
Podobne rozwiązanie już w 2016 roku wdrożył Citi Handlowy. Oddziały Smart mini to niewielkie „wyspy” ustawione na korytarzach galerii handlowych, które nie oferują tradycyjnych usług kasowych. Można tam natomiast porozmawiać z doradcą i kupić nowy produkt.
Millennium to już kolejny bank, który rozpoczyna montaż placówek bez obsługi gotówki. ING Bank Śląski ma ich 88, BZ WBK – 26, Getin Bank – 6, PKO BP i Citi Handlowy – 4, eurobank – 3, a BGŻ – 1.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Bank Millennium:
- ponad 40 proc. respondentów skłonnych jest założyć, że w 2028 roku oddziały banków nie znikną, lecz zamienią się w placówki w pełni automatyczne – uważa tak 90 proc. badanych, przy czym ponad 37 proc. nie ma co do tego wątpliwości, że nastąpi pełna automatyzacja,
- aż 92 proc. sądzi, że w 2028 roku większość spraw takich jak założenie lokaty czy wzięcie pożyczki będzie można załatwić przy pomocy wirtualnej rzeczywistości bez konieczności wizyty w oddziale (ponad połowa jest tego niemal pewna),
- blisko 80 proc. pytanych sądzi, że w 2028 roku będzie brała kredyt lub zakładała lokatę w bankomacie lub za pomocą aplikacji mobilnej.