Kolejny rok wzrostów sprzedaży na Automarket.pl: ponad 4700 sprzedanych aut i oferta szersza o połowę

W 2023 roku platforma Automarket.pl sprzedała ponad 4700 samochodów, czyli o 25 proc. więcej niż przed rokiem. Wartość sprzedanych aut zwiększyła się o 36 proc. w stosunku do roku 2022. W tym czasie oferta pojazdów na platformie wzrosła o połowę, do czego przyczyniło się m. in. nawiązanie współpracy z ponad 20 nowymi dealerami. Prawie 50 proc. umów finansowania na Automarket.pl zostało zawartych z klientami PKO Banku Polskiego. Cel platformy na 2024 rok to ponad 5000 sprzedanych samochodów. W jego osiągnięciu ma pomóc wdrożenie nowej strategii, zakładającej m.in. ekspansję w świecie offline.

Automarket.pl to platforma należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, oferująca samochody nowe oraz używane. Wszystkie auta dostępne w jej ofercie pochodzą wyłącznie z zaufanych źródeł: zasobów własnych Grupy oraz od autoryzowanych partnerów, takich jak sieci dealerskie. Od początku istnienia (2020 rok) platforma konsekwentnie zwiększa swoje wyniki sprzedaży. W 2023 roku klienci zakupili za jej pośrednictwem łącznie ponad 4700 pojazdów. To o tysiąc więcej niż rok wcześniej i 1500 więcej niż w roku 2021. Od momentu rozpoczęcia działalności na Automarket.pl sprzedano już ponad 12 tys. aut.

– Wyniki Automarketu za 2023 rok nie tylko potwierdzają odbicie całej branży leasingowej, lecz także wyprzedzają obserwowane na rynku wzrosty. W ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowaliśmy sprzedaż o 25 proc. wyższą niż przed rokiem. Wraz z nią o 36 proc., do 400 mln zł, zwiększyła się wartość transakcji zawartych poprzez platformę. To doskonały rezultat, będący efektem systematycznej pracy całego zespołu zaangażowanego w rozwój projektu, zarówno po stronie PKO Leasing, jak i Masterlease oraz PKO Banku Polskiego – mówi Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing.

Wysoka sprzedaż na platformie Automarket.pl została wypracowana dzięki poszerzeniu oferty dostępnych samochodów, realizacji licznych projektów wizerunkowych oraz poprawie efektywności. Te działania pozwoliły na zwiększenie wyników przy jednoczesnym zachowaniu budżetu na stałym poziomie.

– Roczna sprzedaż wynosząca ponad 4700 aut to wynik, który przerósł nasze założenia z początku 2023 roku. Co szczególnie istotne, realizację rocznego celu, i to z nadwyżką, udało nam się osiągnąć przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności kosztowej. Do jej osiągnięcia przyczynił się stały zespół zaangażowany w projekt oraz zachowanie niezmiennych wydatków, nawet pomimo wysokiej inflacji, którą odnotowaliśmy m. in. w obszarze digital marketingu, stanowiącego największą pozycję w naszym budżecie – mówi Tomasz Otto, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl.

Klienci platformy Automarket.pl mogą zdecydować się zarówno na zakup za gotówkę, jak i elastyczne produkty finansowe w postaci leasingu lub wynajmu długoterminowego. W 2023 roku to właśnie one cieszyły się największą popularnością. Ich udział w ogólnej strukturze sprzedaży platformy wzrósł o 3 pp. kosztem tradycyjnych form zakupu i osiągnął pułap 80 proc.

Wyniki sprzedażowe odnotowane przez Automarket.pl odzwierciedlają również dwa inne wiodące na rynku motoryzacyjnym trendy: rosnące zainteresowanie samochodami segmentu premium oraz autami elektrycznymi. Sprzedaż tych pierwszych wzrosła w 2023 r. o 74 proc. w ujęciu r/r. Porównując analogiczne okresy, samochody elektryczne znalazły natomiast niemal pięciokrotnie więcej nabywców.

Poszerzenie oferty samochodów i poprawa rozpoznawalności marki to główne motory wzrostów sprzedaży na platformie Automarket.pl

Zwiększenie liczby dostępnych aut jest jedną z głównych przyczyn wysokiej sprzedaży raportowanej przez Automarket.pl. W grudniu 2023 roku na platformie dostępnych było ponad 3500 pojazdów – o prawie połowę więcej niż w analogicznym okresie roku 2022 i niemal trzykrotnie więcej niż na koniec roku 2021. Rozwój oferty dostępnych aut jest natomiast skutkiem coraz lepszej współpracy z zewnętrznymi partnerami, głównie autoryzowanymi dealerami samochodowymi.

– Analizując potrzeby klientów na polskim rynku samochodowym, doszliśmy do wniosku, że szeroka oferta jest dla nich jednym z kluczowych czynników przy wyborze miejsca zakupu auta. W 2023 roku podpisaliśmy ponad 20 umów z nowymi dostawcami, których obecnie na platformie jest już blisko 100, w 50 lokalizacjach w całej Polsce. W przyszłości zamierzamy skupić się na pogłębianiu współpracy z obecnymi partnerami, aby dalej zwiększać ofertę ich samochodów na naszej platformie – zapowiada Tomasz Otto i dodaje: – Oprócz zapewnienia odpowiednio szerokiej oferty pojazdów, inną istotną gałęzią naszej pracy jest także dotarcie do tych klientów, którzy jeszcze nie słyszeli o Automarkecie. Dzięki tym działaniom rozpoznawalność marki wzrosła w 2023 roku niemal dwukrotnie w porównaniu do roku poprzedniego.

Oferta platformy jest także stale rozwijana, tak aby ułatwić do niej dostęp klientom PKO Banku Polskiego dzięki wykorzystaniu serwisu internetowego iPKO i aplikacji mobilnej IKO. W 2023 roku co drugą umowę finansowania na platformie Automarket.pl podpisano właśnie z klientami banku.

Cel platformy Automarket.pl na rok 2024 to ponad 5000 sprzedanych samochodów

W roku 2024, podobnie jak w ubiegłym, platforma Automarket.pl będzie stawiała na sprawdzone rozwiązania. Systematyczne zwiększanie liczby dostępnych aut w ofercie będzie realizowane poprzez nasycenie regionów współpracującymi z nią dealerami (tak, aby kierowcy chcący odebrać pojazd osobiście, mogli to zrobić bez konieczności pokonywania większych odległości) oraz umacnianie relacji z dotychczasowymi partnerami, skutkujące wprowadzeniem na platformę kolejnych marek i modeli z ich portfolio. Automarket.pl ma także w planach kontynuację prac nad poprawą rozpoznawalności marki, również z uwzględnieniem obecności w świecie offline. Już na przełomie 2023 i 2024 roku platforma uruchomiła pierwszy punkt sprzedaży stacjonarnej w Gdańsku, a w trakcie najbliższych miesięcy rozpocznie sprzedaż w trzech kolejnych lokacjach w Warszawie i Poznaniu.

– Oczekujemy, że działania, które sprawdzały się dotychczas, wraz z wdrożeniem kolejnych udogodnień dla naszych klientów, pozwolą nam na realizację kolejnego celu, jakim jest sprzedaż ponad 5000 aut w 2024 roku. Wierzymy, że rozpoczynający się rok będzie kolejnym rokiem rekordów w naszym wykonaniu, a już wkrótce Automarket stanie się naturalnym wyborem dla nowych grup klientów poszukujących auta z pewnego źródła – mówi Tomasz Otto.

Na 2024 rok zaplanowana jest również finalizacja działań strategicznych platformy Automarket.pl, takich jak zmiany w architekturze IT. Zapewnią one nową jakość prezentacji oferty na platformie i znacząco przyspieszą jej rozwój. Planowane jest kontynuowanie prac nad jakością oferty dostępnych aut i jej odpowiedniej prezentacji klientom. Ci, którzy zdecydują się na samochód z Automarket.pl, będą mogli liczyć na coraz szerszą gamę pojazdów po inspekcji dokonanej przez niezależnych specjalistów z zewnętrznej firmy, ulepszoną, autorską usługę gwarancyjną, a także bardziej spersonalizowaną ofertę finansowania.

Źródło: PKO BP