Konkurs Złote Spinacze rozstrzygnięty

Odbyła się  gala finałowa konkursu Złote Spinacze 2009 na najlepsze projekty PR w Polsce. Po raz pierwszy w historii w jednej z kategorii przyznano ex aequo aż trzy miejsca. W sumie nagrodzonych zostało 18 kampanii.

Trzy Złote Spinacze zdobyła agencja Imago Public Relations. Po dwie nagrody otrzymały firmy: Euro RSCG Sensors, On Board Public Relations, San Markos, Partner of Promotion oraz Raczkiewicz Chenczke Consultants (Rc²). Po jednej statuetce otrzymały: eurobank, Ciszewski Public Relations, Hoop Polska, Electronic Arts Polska, AmRest, Solski Burson- Masteller, Hill & Knowlton Poland, Inicjatywa RAZEM 89, Projekt: Polska, DDB, Value Media, Tribal DDB, ComPress, Żywiec Zdrój, UNITED PR i Eskadra Publica. 

 

Poniżej lista laureatów: 

Kategorie główne: 

PR korporacyjny – dwa miejsca ex aequo

 

PR produktu – trzy miejsca ex aequo

 

Kampania edukacyjna

 

Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa

 

Public Affairs & Lobbing

 

Kampania społeczna

 

Komunikacja wewnętrzna

 

Event komercyjny

 

Event społeczny

 

Launch nowego produktu, usługi lub firmy

 

CSR

 

PR miejsca, miasta lub regionu

 

Kategorie specjalne

Kreatywność

 

Efektywność

 

PR on-line

 

Projekty były oceniane przez czterdziesoosobowe jury, w skład którego weszli przedstawiciele branży PR i komunikacji marketingowej, mediów oraz wielu innych instytucji i organizacji. 

Organizatorem konkursu Złote Spinacze od siedmiu lat jest Związek Firm Public Relations. Współorganizatorem gali była firma Newsline Sp. z o.o. Partnerem wydarzenia: Polska Telefonia Cyfrowa Operator Sieci ERA i Heyah. Patronat nad wydarzeniami objęli: TVN CNBC Biznes, Radio PIN, Brief, Pro-Kreacja, Onet.pl, GoldenLine.pl, Bankier.pl, Mediarun.pl, PRNews.pl. Partnerem technicznym gali była firma Brill AV Media. Tłumaczenia zapewniła Polska Agencja Tłumaczy. Partnerem było SARE. Patronem merytorycznym konkursu Złote Spinacze była firma doradcza KPMG. Sponsorami gali były marki: Grolsch i Bols. Partnerem multimedialnym Konkursu była Quest Agency.
Źródło: Związek Firm Public Relations