Odbyła się gala finałowa konkursu Złote Spinacze 2009 na najlepsze projekty PR w Polsce. Po raz pierwszy w historii w jednej z kategorii przyznano ex aequo aż trzy miejsca. W sumie nagrodzonych zostało 18 kampanii.
Trzy Złote Spinacze zdobyła agencja Imago Public Relations. Po dwie nagrody otrzymały firmy: Euro RSCG Sensors, On Board Public Relations, San Markos, Partner of Promotion oraz Raczkiewicz Chenczke Consultants (Rc²). Po jednej statuetce otrzymały: eurobank, Ciszewski Public Relations, Hoop Polska, Electronic Arts Polska, AmRest, Solski Burson- Masteller, Hill & Knowlton Poland, Inicjatywa RAZEM 89, Projekt: Polska, DDB, Value Media, Tribal DDB, ComPress, Żywiec Zdrój, UNITED PR i Eskadra Publica.
Poniżej lista laureatów:
Kategorie główne:
PR korporacyjny – dwa miejsca ex aequo
- Wygraj eurobank! Eurobank, Raczkiewicz Chenczke Consultants (Rc2)
- POLSKA W TERMOWIZYJNYM OBIEKTYWIE, Imago Public Relations Sp. z o.o.
PR produktu – trzy miejsca ex aequo
- 24 czerwca Polskim Dniem Przytulania, Ciszewski Public Relations S.A., Hoop Polska
- Simomania ogarnia Polaków, Partner of Promotion, Electronic Arts Polska
- Burger King nagradza Kamila Durczoka za „rzucanie mięsem”, AmRest,
Solski Burson-Marsteller Sp. z o.o.
Kampania edukacyjna
- Kampania edukacyjna marki Soplica „AlkoCasco – Alkomat w każdym Aucie”, Hill & Knowlton Poland Sp. z o.o
Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa
- Pasztety z trującymi dioksynami, Imago Public Relations Sp. z o.o.
Public Affairs & Lobbing
- RAZEM 89. Kampania na rzecz społecznych obchodów 20-lecia wolności i odsłona: 4 czerwca, święto wygranej wolności, Inicjatywa RAZEM 89, Projekt: Polska oraz agencje: Raczkiewicz, Chenczke Consultants (Rc²), DDB, Value Media, Tribal DDB
Kampania społeczna
- Kumpel z Powstania. 1944 Live, San Markos, On Board Public Relations
Komunikacja wewnętrzna
- Komunikacja integracji Fortis Banku Polska i Dominet Banku skierowana do pracowników obu instytucji, Euro RSCG Sensors sp. z o.o.
Event komercyjny
- Parada Labradorów, Euro RSCG Sensors sp. z o.o.
Event społeczny
- XIX BIEG POWSTANIA WARSZAWSKIEGO, ComPress S.A.
Launch nowego produktu, usługi lub firmy
- Największy od 30 lat debiut banku w Europie, UNITED PR Sp. z o.o.
CSR
- Moje Silne Drzewo, Żywiec Zdrój S.A
PR miejsca, miasta lub regionu
- Pozytywnie nakręceni polecają – Śląskie. Pozytywna energia, Eskadra Publica Sp. z o.o.
Kategorie specjalne
Kreatywność
- POLSKA W TERMOWIZYJNYM OBIEKTYWIE, Imago Public Relations Sp. z o.o.
Efektywność
- Zmień klimat na lepszy, Partner of Promotion
PR on-line
- Kumpel z Powstania. 1944 Live, San Markos, On Board Public Relations
Projekty były oceniane przez czterdziesoosobowe jury, w skład którego weszli przedstawiciele branży PR i komunikacji marketingowej, mediów oraz wielu innych instytucji i organizacji.
Organizatorem konkursu Złote Spinacze od siedmiu lat jest Związek Firm Public Relations. Współorganizatorem gali była firma Newsline Sp. z o.o. Partnerem wydarzenia: Polska Telefonia Cyfrowa Operator Sieci ERA i Heyah. Patronat nad wydarzeniami objęli: TVN CNBC Biznes, Radio PIN, Brief, Pro-Kreacja, Onet.pl, GoldenLine.pl, Bankier.pl, Mediarun.pl, PRNews.pl. Partnerem technicznym gali była firma Brill AV Media. Tłumaczenia zapewniła Polska Agencja Tłumaczy. Partnerem było SARE. Patronem merytorycznym konkursu Złote Spinacze była firma doradcza KPMG. Sponsorami gali były marki: Grolsch i Bols. Partnerem multimedialnym Konkursu była Quest Agency.
Źródło: Związek Firm Public Relations