Kowalski chce Bezpośredniej Likwidacji Szkód

Wynik badania przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA pokazuje, że dla 63 proc. ankietowanych istotne jest, czy ubezpieczenie samochodu zawiera usługę BLS. Pytanie zostało skierowane do osób, które decydują o zakupie tego typu ubezpieczenia.


Ankietowani podzieleni zostali na dwie grupy. W pierwszej znalazły się osoby, które mają wyłącznie obowiązkowe ubezpieczenie OC. Dla prawie 59 proc. z nich ma znaczenie, czy mogą zlikwidować szkodę rzeczową z OC sprawcy u swojego ubezpieczyciela. Ta dodatkowa usługa ważna jest również dla 69 proc. badanych, którzy decydują się na zakup ubezpieczenia pakietowego – OC i AutoCasco.

Wyniki Omnibusa pokazują, że świadomość klientów dotycząca znaczenia jakości likwidacji szkód przy wyborze ubezpieczenia komunikacyjnego rośnie. Widać wyraźnie, że kierowcy przy wyborze ubezpieczyciela zwracają również uwagę na serwis likwidacji szkód, co dowodzi tego, że mądrze zabezpieczają się na przyszłość – mówi Jarosław Matusiewicz, dyrektor zarządzający ds. likwidacji szkód UNIQA i członek komisji Polskiej Izby Ubezpieczeń ds. likwidacji szkód. -To bardzo ważne, że klienci nie kierują się wyłącznie ceną, ale sprawdzają jakość oferty ubezpieczyciela, który w razie potrzeby zapewni im nie tylko odpowiednie odszkodowanie, ale także kompleksową obsługę. To bardzo dobra wiadomość dla tych firm, które dbają o swoich klientów, gwarantując im najwyższe standardy obsługi – dodaje Matusiewicz.

Respondenci zapytani zostali również o to, na którą opcję zdecydowaliby się mając do wyboru standardowe OC albo OC o 10 proc. droższe, zawierające usługę BLS. Większość ankietowanych – 68 proc. wybrałaby droższe ubezpieczenie z usługą BLS. Dotyczy to zarówno tych, którzy korzystają z samego OC (64 proc.), jak i tych, który mają ubezpieczenie pakietowe OC/AC (72 proc.).

Dla przypomnienia – Bezpośrednia Likwidacja Szkody polega na tym, że jeśli jest się uczestnikiem kolizji, ale nie jej sprawcą, szkodę rzeczową z OC można zlikwidować u swojego ubezpieczyciela. Nie trzeba robić tego u ubezpieczyciela sprawcy, co upraszcza formalności.

UNIQA wprowadziła tę usługę powszechnie i bezpłatnie w czerwcu 2014 r. Może z niej skorzystać każdy klient UNIQA, który posiada aktywne ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. UNIQA zajmie się zgłoszoną szkodą w ramach BLS w sytuacji, gdy:

UNIQA zapłaci nie tylko za naprawę pojazdu, ale również pokryje inne poniesione wydatki związane z wypadkiem komunikacyjnym, m.in. koszty holowania i parkowania, wynajem pojazdu zastępczego czy koszty dodatkowego badania technicznego.

Badanie Omnibus CATI przeprowadzone zostało przez ARC Rynek i Opinia we wrześniu 2014 r. na próbie 1002 osób.

UNIQA Polska