1 września 346 tys. uczniów po raz pierwszy zasiądzie w szkolnej ławce. Aby droga do szkoły okazała się dla nich bezpieczna, Kredyt Bank i WARTA zaangażowały się w akcję społeczną Radia Kolor „Szczęśliwej szkoły, bezpiecznej drogi!” adresowaną do warszawskich kierowców.
Akcja ruszyła 29 sierpnia i potrwa do 9 września. Ma na celu przypomnienie kierowcom, że wraz z nowym rokiem szkolnym powinni zachować szczególną ostrożność w okolicach szkół. Na antenie Radia Kolor podczas tzw. „Tygodnia bezpieczeństwa” emitowane są spoty promujące akcję, wzywające kierowców do przestrzegania ograniczeń prędkości i uświadomienia sobie, że bezpieczeństwo dzieci na drodze zależy również od nich.
W dniach 5-7 września wspólny patrol Radia Kolor i Stołecznej Policji będzie nadzorował ruch przed dziewięcioma warszawskimi szkołami i sprawdzał prędkość kierowców. Zatrzymani, którzy będą jechać zgodnie z przepisami, zostaną nagrodzeni Certyfikatem Wzorowego Kierowcy. Gościem specjalnym tegorocznego patrolu będzie Kabecjanin – kosmiczny przybysz z planety Bezpieczeństwa i Rozwagi, bohater projektu społeczno-edukacyjnego WARTY i Kredyt Banku „Kabecjanie daję radę”.
– Kampania Radia Kolor „Szczęśliwej szkoły, bezpiecznej drogi!” świetnie wpisuje się w nasze działania z obszaru zaangażowania społecznego. Chcemy tworzyć przyjazne środowiska dla społeczności, w których działamy, ze szczególnym wsparciem bezpiecznego rozwoju dzieci. Ta akcja, podobnie jak program ”Kabecjanie dają radę”, ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa dzieci w najbliższym otoczeniu oraz zmniejszenie liczby wypadków z ich udziałem. Realizując takie inicjatywy, chcemy zmieniać nieodpowiedzialne zachowania i postawy nie tylko wśród najmłodszych, ale też wśród dorosłych, którzy przecież mają ogromny wpływ na zapewnienie dziecku bezpieczeństwa na co dzień. To on powinni służyć dzieciom najlepszym przykładem – powiedziała Monika Nowakowska, dyrektor Biura Public Relations Kredyt Banku.
Podczas akcji 1,5 tys. uczniów wybranych warszawskich podstawówek otrzyma również tzw. „pakiety bezpieczeństwa”: kamizelki i elementy odblaskowe, dzięki którym dzieci, poruszając się po drodze, będą lepiej widoczne dla kierowców, a tym samym bardziej bezpieczne.
To już II edycja tej społecznej kampanii Radia Kolor. Pierwsza odbyła się na przełomie sierpnia i września 2010 r.
Źródło: Kredyt Bank