Książka „Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu”

Książka stanowi kompendium wiedzy na temat biznesowego wykorzystania wirtualnych pamiętników – blogów. Jest jednocześnie próbą wyjaśnienia zjawiska wirtualnych społeczności oraz ich znaczenia dla konsumentów, firm oraz dla samego marketingu.

W książce przedstawiono reguły i procedury projektowania bloga firmowego oraz budowania wirtualnej społeczności konsumenckiej, które zilustrowano wieloma przykładami. Zaprezentowanie w/w tematów przez pryzmat menedżerski ułatwia ich skuteczne wdrażanie w polskiej praktyce biznesowej.

Szczegółowo omówiono następujące zagadnienia:

cechy bloga i modele jego wykorzystania w biznesie,

korzyści z zastosowania blogów do celów marketingowych,

etapy projektowania bloga firmowego,

warunki skutecznego zastosowania blogów firmowych,

mierniki skuteczności projektu blogowego,

idea Web 2.0 i jej wykorzystanie w marketingu przedsiębiorstw,

pojęcie wirtualnych społeczności konsumenckich i ich znaczenie marketingowe,

etapy budowania wirtualnej społeczności konsumenckiej,

czynniki sukcesu projektu społecznościowego w Internecie.

Ważną, obszerną częścią książki jest rozdział praktyczny, w którym opublikowano dziesięć studiów przypadku (case studies) z rynku polskiego, które pokazują, jak blogi i wirtualne społeczności udało się skutecznie wdrożyć na naszym rodzimym rynku.

„Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu” to pozycja przeznaczona dla:

menedżerów i specjalistów ds. marketingu i PR podejmujących strategiczne decyzje marketingowe w firmach,

reprezentantów agencji interaktywnych – pragnących zaoferować nowoczesne działania e-marketingowe swoim klientom,

dydaktyków marketingu, zainteresowanych innowacyjnymi środkami komunikowania się,

studentów – pragnących pogłębić wiedzę na temat nowych zjawisk w marketingu, planujących rozwój swojej kariery w branży internetowej.

Książka dostępna będzie m.in. w e-sklepie Wydawnictwa (www.wolterskluwer.pl), sieci Empik, Merlin.pl oraz wielu innych księgarniach internetowych. Dalsze szczegóły dot. tej publikacji można znaleźć m.in. na stronie autora www.grzegorzmazurek.pl

W styczniu b.r. nakładem Wydawnictwa ODDK ukaże się również druga pozycja dr Grzegorza Mazurka pt. „Promocja w Internecie – narzędzia, zarządzanie, praktyka”.