Książka stanowi kompendium wiedzy na temat biznesowego wykorzystania wirtualnych pamiętników – blogów. Jest jednocześnie próbą wyjaśnienia zjawiska wirtualnych społeczności oraz ich znaczenia dla konsumentów, firm oraz dla samego marketingu.
W książce przedstawiono reguły i procedury projektowania bloga firmowego oraz budowania wirtualnej społeczności konsumenckiej, które zilustrowano wieloma przykładami. Zaprezentowanie w/w tematów przez pryzmat menedżerski ułatwia ich skuteczne wdrażanie w polskiej praktyce biznesowej.
Szczegółowo omówiono następujące zagadnienia:
cechy bloga i modele jego wykorzystania w biznesie,
korzyści z zastosowania blogów do celów marketingowych,
etapy projektowania bloga firmowego,
warunki skutecznego zastosowania blogów firmowych,
mierniki skuteczności projektu blogowego,
idea Web 2.0 i jej wykorzystanie w marketingu przedsiębiorstw,
pojęcie wirtualnych społeczności konsumenckich i ich znaczenie marketingowe,
etapy budowania wirtualnej społeczności konsumenckiej,
czynniki sukcesu projektu społecznościowego w Internecie.
Ważną, obszerną częścią książki jest rozdział praktyczny, w którym opublikowano dziesięć studiów przypadku (case studies) z rynku polskiego, które pokazują, jak blogi i wirtualne społeczności udało się skutecznie wdrożyć na naszym rodzimym rynku.
„Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu” to pozycja przeznaczona dla:
menedżerów i specjalistów ds. marketingu i PR podejmujących strategiczne decyzje marketingowe w firmach,
reprezentantów agencji interaktywnych – pragnących zaoferować nowoczesne działania e-marketingowe swoim klientom,
dydaktyków marketingu, zainteresowanych innowacyjnymi środkami komunikowania się,
studentów – pragnących pogłębić wiedzę na temat nowych zjawisk w marketingu, planujących rozwój swojej kariery w branży internetowej.
Książka dostępna będzie m.in. w e-sklepie Wydawnictwa (www.wolterskluwer.pl), sieci Empik, Merlin.pl oraz wielu innych księgarniach internetowych. Dalsze szczegóły dot. tej publikacji można znaleźć m.in. na stronie autora www.grzegorzmazurek.pl
W styczniu b.r. nakładem Wydawnictwa ODDK ukaże się również druga pozycja dr Grzegorza Mazurka pt. „Promocja w Internecie – narzędzia, zarządzanie, praktyka”.
