Które banki są najbliższe klientom?

Opracowany przez gazetę ranking nie ocenia atrakcyjności oferty produktowej poszczególnych banków. „Alior Bank rozpoczął działalność pod koniec ubiegłego roku, gdy w Polsce na dobre rozpoczął się kryzys finansowy. – Nie jest sztuką wejść na szczyt, ale się na nim utrzymać. Kryzys bankowy spowodował, że duża część klientów zaczęła się zastanawiać, czy korzystają z usług dobrego, bezpiecznego banku. Byli więc bardziej skłonni zmienić bank. Nam udało się to wykorzystać – mówi Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku.”, czytamy.

Lukas Bank, drugi na naszej liście, wykorzystał kryzys, by zmienić wizerunek. – Chcemy mocniej budować wizerunek banku uniwersalnego, dotychczas byliśmy najczęściej kojarzeni z kredytami gotówkowymi – mówi Joanna Tomicka-Zawora, wiceprezes Lukas Banku.”, podaje gazeta.

„W czołówce jest też mBank, którego właścicielem jest BRE. To typowy bank internetowy, który nie posiada żadnego oddziału, a mimo to jest na wysokim miejscu. – W ocenie klientów mBank jest najlepszym bankiem, bo bankiem najczęściej polecanym. Wysoko znalazł się także MultiBank – mówi Jarosław Mastalerz, członek zarządu BRE Banku odpowiedzialny za bankowość detaliczną.”, czytamy.

Zwycięzca rankingu „Dziennika Gazety Prawnej” pojawił się na naszym rynku w listopadzie 2008 r. W ostatnich miesiącach zwyciężył także w rankingach organizowanych przez „Newsweek’a” i „Forbes’a”. Alior Bank otrzymał trzy z czterech głównych nagród w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka 2009”  w kategoriach: „Najlepszy bank detaliczny”, „Najlepszy bank  w internecie” i „Najlepszy bank dla emerytów”. W kategorii „Najlepszy bank dla osób niepełnosprawnych” Alior Bank zajął drugie miejsce. Ponadto miesięcznik „Forbes” przyznał Alior Bankowi tytuł „Najlepszy bank dla firm”.

Więcej infrormacji w dzisiejszym wydaniu „Dziennika Gazety Prawnej” w artykule Romana Grzyba pt. „Alior Bank to bank najbliższy klientowi”.

WB