Przez 3 lata od wygaśnięcia gwarancji producenta polisa PZU zapewni naprawę sprzętu w domu lub serwisie w razie awarii czy uszkodzenia. Jeśli naprawa nie będzie możliwa lub towar zostanie ukradziony – PZU zwróci koszt zakupu nowego sprzętu.
– Podczas styczniowej prezentacji zaktualizowanej strategii PZU ogłosiliśmy nawiązanie współpracy z Allegro. Na początku kwietnia ubezpieczyliśmy pierwszych klientów za pośrednictwem największej platformy handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wkrótce przedstawimy kolejne rozwiązania w ramach naszego partnerstwa – mówi Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU SA.
Nowe ubezpieczenie na razie dotyczy sprzętów RTV i AGD.
– Postanowiliśmy rozszerzyć ofertę o dodatkową ochronę w postaci ubezpieczenia sprzętu RTV i AGD. To produkty, które najchętniej obejmowane są dodatkową ochroną przez konsumentów. Planujemy stopniowo rozszerzać usługę zakupu ubezpieczenia o kolejne kategorie. – mówi Maciej Biniek, dyrektor Allegro Finanse. – Usługę realizujemy wspólnie z naszym partnerem, firmą PZU, która na tym polu ma ogromne doświadczenie i pozwala zaoferować naszym klientom najlepsze rozwiązania z zakresu ubezpieczeń– dodaje.
Cały proces jest prosty. Kupując sprzęt na Allegro – np. pralkę – w ofercie pojawi się opcja dokupienia ubezpieczenia. W usługach dodatkowych pokażą się dostępne warianty ubezpieczenia dla wskazanego przedmiotu oraz opis warunków usługi. Kolejnym etapem jest wybór metody dostawy. Teraz wystarczy sfinalizować transakcję: zapłacić za przedmiot i ubezpieczenie. Sprzedający otrzyma pieniądze i informację o zakupie, natomiast dane o ubezpieczeniu dostanie wyłącznie klient i PZU. Po zakupie, ubezpieczyciel prześle e-mail z polisą.
W razie odstąpienia od umowy kupujący otrzyma zwrot wartości transakcji zawartej ze sprzedającym. W celu rezygnacji z ubezpieczenia, klient powinien skontaktować się z ubezpieczycielem.
Źródło: PZU