„La Caixa” uruchamia w Warszawie swój pierwszy zagraniczny oddział operacyjny

Głównym celem, dla którego „La Caixa” wychodzi poza granice Hiszpanii, jest chęć bycia bliżej własnych klientów i optymalnego reagowania na ich potrzeby. Jednocześnie jest to znakomita okazja, aby stać się rzecznikiem hiszpańskich biznesmenów w innych krajach.

Podstawowy cel organizacji pozostaje niezmieniony w stosunku do celów wyznaczonych w rodzimej Hiszpanii: stać się punktem odniesienia w globalnej bankowości, a także liderem na hiszpańskim rynku bankowości korporacyjnej i prywatnej. Realizując filozofię międzynarodowej ekspansji, organizacja pozostanie wierna zasadom, które historycznie kierowały działalnością „La Caixa”, czyli indywidualnemu podejściu do klienta, wysokiej jakości usług i zaangażowaniu społecznemu.

Zagraniczne oddziały „La Caixa” będą obsługiwać klientów prowadzących działalność poza granicami Hiszpanii, oferując jednocześnie usługi potencjalnym klientom, obecnym w danym regionie. Oddziały te przyczynią się również do pozyskania firm zagranicznych mających siedziby lub prowadzących działalność handlową w Hiszpanii.

Polski odział jest usytuowany w biznesowym centrum Warszawy i zachowuje on znany z hiszpańskich biur, korporacyjny wizerunek firmy.

Przedstawicielstwa zagraniczne „La Caixa”

„La Caixa” w odpowiedzi na rozwój działalności na świecie, wprowadziła szereg rozwiązań: uruchamia międzynarodowe centra biznesowe w Hiszpanii, wprowadza specjalne produkty stworzone z myślą o międzynarodowym otoczeniu, a także otwiera przedstawicielstwa w ośmiu krajach. Działając pod przewodnictwem Prezesa Isidro Fainé’a, organizacja uruchomiła do tej pory przedstawicielstwa w Wielkiej Brytanii (Londyn), Francji (Paryż), Belgii (Bruksela), we Włoszech (Mediolan), w Niemczech (Stuttgart i Frankfurt), Portugalii (Porto i Lizbona), Maroku (Casablanca) i Chinach (Pekin).

Cele stawiane przed każdym oddziałem zostały wyznaczone z uwzględnieniem sytuacji na poszczególnych rynkach i ich związków z Hiszpanią, jednak głównym założeniem jest zawsze wspieranie działalności całej sieci. Kolejnym sposobem na zapewnienie pełnej obsługi międzynarodowej jest grupa ponad 2300 banków na całym świecie, współpracujących ściśle z „La Caixa”, dzięki czemu klienci mogą prowadzić zagraniczne operacje handlowe.

Organizacja oferuje także międzynarodowe usługi zarządzania gotówką (otwieranie kont, pobieranie pieniędzy, przesyłanie ich do kraju) za pośrednictwem sojuszu Unicash, składającego się z 27 czołowych banków europejskich i amerykańskich, działających
w 27 krajach Unii Europejskiej.