Liberty Direct uroslo o 61% w I kwartale

Liberty Direct – jeden z głównych graczy na rynku ubezpieczeń  oferowanych w systemie bezpośrednim – opublikował  wyniki za I kwartał 2010 r. Towarzystwo zebrało 29,1 mln zł składki, czyli o 11 mln zł więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tym samym firma osiągnęła 61% wzrost, umacniając swoją silną pozycję w sektorze direct. 

„Wysoki wzrost w I kwartale zawdzięczamy między innymi rozszerzeniu dystrybucji i oferty produktowej. Dzięki współpracy z komisami samochodowymi dotarliśmy do nowej grupy odbiorców. Wprowadziliśmy ponadto do oferty ubezpieczenie szyb oferowane razem z ubezpieczeniem OC, które spotkało się z dużym zainteresowaniem Klientów. W maju rozpoczęliśmy sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych obejmujących ubezpieczenie wyposażenia i murów od ognia oraz innych zdarzeń losowych, OC z tytułu posiadania i użytkowania budynku lub mieszkania, a także ubezpieczenie assistance” – komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct.  

Obecnie rynek ubezpieczeń direct jest wart ok. 700 mln, z czego główną grupę – 90% stanowią ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC. Pozostałe 10% przypada na NNW, assistance, ubezpieczenia turystyczne oraz mieszkaniowe. Te ostatnie to ok. 5-6% rynku, czyli ponad 40 mln zł. Zgodnie z szacunkami firmy, biorąc pod uwagę obecne tempo wzrostu rynku, na koniec 2010 roku może on być wart ponad 750 mln zł.

„Od początku naszej obecności na rynku przewagę  konkurencyjną budujemy na dwóch filarach: wysokiej jakości oferowanych usług oraz atrakcyjności cenowej oferty. Połączenie tych dwóch elementów jest kluczem do osiągnięcia sukcesu na rynku direct, co potwierdzają nasze wyniki” – dodaje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.

Liberty Direct, które zatrudnia obecnie ponad 200 pracowników, w ciągu 2,5 roku działalności pozyskało ponad 140 tys. Klientów. Około połowa z nich zdecydowała się na skorzystanie z oferty firmy przy wykorzystaniu internetu. Firma rozwija działalność zarówno dzięki sprzedaży bezpośredniej jak i współpracy typu bancassurance z ING Bankiem Śląskim.

Towarzystwo prowadzi obecnie dwie równoległe kampanie reklamowe, które obejmują przede wszystkim telewizję i internet. W kampanii wizerunkowej ubezpieczyciel podkreśla

ponad 100-letnią  tradycję, najwyższą jakość obsługi Klientów oraz dobrą cenę oferowanych polis. W kampanii produktowej Liberty Direct promuje  ofertę ubezpieczeń OC oraz ubezpieczenie szyb samochodowych. Kampanie prowadzone są w głównych stacjach telewizyjnych – TVP, TVN, Polsat, a także wybranych kanałach tematycznych. 

Źródło: Liberty Direct