Liberty Direct wchodzi w sektor ubezpieczeń mieszkaniowych

Liberty Direct – ubezpieczyciel oferujący polisy przez internet i telefon – rozszerza działalność na rynku polskim. Firma rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych obejmujących ubezpieczenie wyposażenia i murów od ognia oraz innych zdarzeń losowych, OC z tytułu posiadania i użytkowania budynku lub mieszkania, a także ubezpieczenie assistance. Celem Liberty Direct jest zajęcie znaczącej pozycji na rynku ubezpieczeń mieszkaniowych w segmencie direct. Tym samym firma realizuje długoterminową strategię rozwoju w Polsce.

„Wchodząc na rynek, zakładaliśmy, że z czasem rozszerzymy zakres naszej działalności o kolejny segment ubezpieczeń majątkowych. Zdecydowaliśmy się na sektor ubezpieczeń mieszkaniowych, ponieważ jest on wciąż mało rozwinięty, ma kilkunastoprocentową dynamikę wzrostu składki oraz wysoką rentowność portfela. Dodatkowo, będzie rozwijać się razem z zamożnością gospodarstw, coraz większym udziałem hipotecznej formy własności nieruchomości oraz rosnącym kredytowaniem budownictwa mieszkaniowego. Już teraz 18% właścicieli nieruchomości deklaruje chęć zmiany ubezpieczyciela lub kupna ubezpieczenia mieszkaniowego. Do tego, świadomość ubezpieczeniowa rośnie w bardzo szybkim tempie. Wszystkie te czynniki powodują, że rynek ubezpieczeń mieszkaniowych ma spory potencjał i chcemy z niego skorzystać” – komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct.

Oferta Liberty Direct została przygotowana w oparciu o analizę oferty rynkowej w Polsce, a także o doświadczenia Grupy Liberty Mutual w Hiszpanii oraz w Stanach Zjednoczonych, które zostały uwzględnione przede wszystkim w konstrukcji taryf. W Europie Grupa Liberty Mutual, do której należy Liberty Direct – oferuje ubezpieczenia mieszkaniowe na rynkach hiszpańskim oraz portugalskim.  

„Ubezpieczenia mieszkaniowe zajmują drugie – pod względem wielkości składek – miejsce w grupie ubezpieczeń dobrowolnych klientów indywidualnych. W 2009 roku ubezpieczyciele zebrali ok. 1,650 mln składek. – komentuje Rafał Karski. „Rynek ubezpieczeń direct  jest wart ok. 677 mln, z czego 90% stanowią ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC. Pozostałe 10% przypada na NNW, assistance, ubezpieczenia turystyczne oraz mieszkaniowe. Oceniamy, że ubezpieczenia mieszkaniowe to ok. 5-6% z 677 mln zł, czyli około 40 mln zł” – dodaje.
 
 

Źródło: Liberty Direct