Najczęściej wykorzystywanym przez te osoby kanałem dostępu do pieniędzy są oddziały banków, które przynajmniej raz w miesiącu odwiedza ponad 40 proc. klientów. Z badań wynika, że aż 60 proc. Polaków nie korzysta regularnie z usług bankowych.
Niski stopień rozpowszechnienia rachunków bieżących powoduje nieduże, w porównaniu z Europą Zachodnią, wykorzystanie w Polsce bankomatów. Bankowość telefoniczna jest u nas mało popularna, chociaż bardziej rozpowszechniona niż w Hiszpanii czy Włoszech.
Jak podaje „Rzeczpospolita” bankowość internetowa najpopularniejsza jest wśród ludzi młodych, wykształconych, o wysokich dochodach, zwykle korzystających z różnych usług finansowych. Aby ułatwić nowym osobom dostęp do takich produktów, banki powinny, zdaniem analityków firmy Forrester, umożliwić klientom rejestrację on-line i za pośrednictwem bankomatów, zainstalować kioski internetowe w oddziałach, tak by personel mógł zademonstrować działanie sieci oraz promować system płacenia rachunków drogą elektroniczną.