Miniony tydzień w finansach: Kredyt Bank i Warta trafią w nowe ręce, bankowe pomysły na drogiego franka, reklamy z Majewskim dały PKO BP 300 tysięcy nowych rachunków.
Przez ostatnich kilka miesięcy wielokrotnie spekulowano na temat sprzedaży przez Belgów Kredyt Banku i TUiR Warta. W tym tygodniu prezes banku poinformował, że do transakcji może dojść w ciągu roku.
Prawie 4 miliardy złotych za 80 proc. udziałów
Na taką kwotę wstępnie wyceniono 4/5 udziałów w instytucji kojarzonej obecnie z Wojciechem Mannem i Krzysztofem Materną. Mówi się, że do zainteresowanych zakupem KB i Warty należą między innymi BNP Paribas, Deutsche Bank czy UniCredit. Więcej w artykule Michała Kryńskiego, który prorokuje także sprzedaż portugalskiego Banku Millennium.
Frank nie musi być drogi – recepta na wysoki kurs Citi , Aliora i Raiffeisen Banku
Propozycja pierwszego z wymienionych banków dotyczy spreadów walutowych. Citi Handlowy uspokaja swoich klientów proponując spread walutowy w wysokości 3 proc. Marża kursu sprzedaży franków to 1,5 proc. Inaczej mówiąc, promocja polega na obniżeniu różnicy pomiędzy kursem kupna a kursem sprzedaży w instytucji, co oznacza, że klienci kupujący franki szwajcarskie w banku będą mogli liczyć na niższą ratę w stosunku do dotychczasowych warunków. Dodatkowo klienci mogą wykonać dowolną liczbę bezpłatnych przelewów we frankach.
Drugi bank uspokajający klientów posiadających kredyt hipoteczny w CHF to Alior. Oferta banku z melonikiem w tle poszerzona została o trzy rozwiązania. Pierwsze z nich to konto oszczędnościowe Kantor – klient wpłaca na rachunek oszczędnościowy PLN, które automatycznie zamieniane są na CHF. Kursy tej wymiany można sprawdzić na stronie instytucji. Oprocentowanie konta wynosi 0,2% w skali roku. Kapitalizacja odsetek następuje każdego dnia. Pozostałe rozwiązania to Autodealing i Alior Trader – więcej o ofercie można przeczytać w artykule.
W Raiffeisen Banku klienci mogą korzystać z internetowej platformy transakcyjnej R-Dealer. Poprzez platformę klienci instytucji mogą kupować waluty, którymi spłacą kredyt mieszkaniowy w banku, w którym posiadają to długoterminowe zobowiązanie. Zakupiona kwota trafia na bezpłatny rachunek, z którego klient może wypłacić potrzebną kwotę.
300 tysięcy ROR-ów w PKO po reklamach z Majewskim
Minęły 4 miesiące od rozpoczęcia kampanii reklamowej PKO Banku Polskiego, w której główną rolę odgrywał Szymon Majewski. Reakcje na sposób w jaki reklamowane są produkty bankowe oraz komentarze co do samej osoby Majewskiego były zróżnicowane. Dla jednych wpłynął na poprawienie wizerunku banku, innych zaś denerwowała luźna kreacja i zbyt humorystyczne podejście do ROR-ów, bankowości internetowej czy kredytów hipotecznych. Podsumowując efekty kampanii, bank poinformował, że do tej pory otworzono ponad 300 tysięcy nowych kont, a w progi instytucji zawitało 160 tys. nowych klientów. Dla porównania, kampania reklamowa BZ WBK, w której udział wziął francuski aktor Gerard Depardieu, a dodatkowo w zamian za założenie rachunku klient mógł zyskać 100 złotych na konto, w podobnym czasie przyniosła 144 tysiące nowych rachunków. Może jednak Majewski wyszedł PKO na dobre?
Hanna Hylińska,
h.hylinska@bankier.pl
Redaktor Bankier.pl
Źródło: Bankier.pl