Małe i średnie firmy coraz wyżej cenią oferty banków

Jak podaje gazeta, “zjawisko to dotyczy większości banków komercyjnych. Za poprawnym wizerunkiem pojawiła się oferta produktowa dla smali biznesu. Jak podkreśla Marcin Idzik, analityk sektora bankowego w Pentorze, oferta dla MSP stalą się standardowa, niemal identyczna w każdym banku. – Nawet największym bankom trudno się jest wyróżnić oryginalnością produktów czy sposobem obsługi – twierdzi.”

„Jak drobna przedsiębiorczość ocenia działalność banków w 2007 r.? Z badań firmy Research International Pentor wynika, że 75 proc. z nich uważa, że jest ona „raczej korzystna” dla nich, a tylko 5 proc. twierdzi, że jest niekorzystna. Taki rozkład ocen świadczyć może o jednym – sektor małych firm przekonał się do korzystania z usług bankowych. Awersji do banków z lat 90. i stagnacji z początku tej dekady prawie zupełnie się wyzbył w ostatnich trzech latach. Przyczyniły się do tego dwa fakty: znakomita koniunktura gospodarcza i rosnący optymizm przedsiębiorców oraz olbrzymi postęp w rozwoju usług bankowych dla sektora MSP. W efekcie, jak wynika z badań ankietowych Pentora wśród małych i średnich przedsiębiorstw, zmieniło się nie tylko nastawienie do banków, ale – co ważniejsze – stopień zadowolenia ze świadczonych przez nie usług. Aż 36 proc. ankietowanych przedsiębiorców jest zadowolonych z poziomu świadczonych usług, a 10 proc. wręcz zachwyconych.”, czytamy w „Dzienniku”.

W ciągu ostatnich miesięcy banki istotnie zmieniły swoje podejście do klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Coraz więcej instytucji proponuje produkty dostosowane specjalnie dla małych firm. Ostatnio pojawiły się także oferty kredytowe dla firm rozpoczynających działalność.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu “Dziennika”.