Masowa wysyłka SMS jako narzędzie windykacji

Mobilna windykacja,w tym także jej najbardziej tradycyjna forma jaką jest komunikacja SMS-owa, zdobywa coraz większe zaufanie w polskich firmach stając się niekiedy alternatywą dla tradycyjnych kanałów komunikacji. W czasach kryzysu ważne jest, by firma miała zarówno tanie jak i skuteczne narzędzia służące egzekucji należności od klientów.


SMS to znakomity środek komunikacji łączący w sobie prostotę przekazu z gwarancją zarówno odebrania jak i przeczytania wiadomości przez odbiorcę. Powiadomienia SMS-owe są stosowane najczęściej przez firmy windykacyjne, firmy telekomunikacyjne oraz banki, zarówno w ramach informowania klientów o już posiadanym zadłużeniu, czy też prewencyjnie – o zbliżającym się terminie zapłaty.

„Powiadomienia SMS to skuteczne narządzie by przekazywać krótkie wiadomości o stanie konta, kwocie zadłużenia czy numerach telefonów, pod którymi uzyskamy więcej informacji. W takich przypadkach znacznie łatwiej i taniej wysłać SMS niż prowadzić rozmowy telefoniczne” mówi Sławomir Deleżuch, prezes zarządu DRAGON CAPITAL Sp. z o.o., właściciela platformy smsbiz.pl.

Dużą zaletą kampanii SMS-owych jest możliwość personalizacji powiadomień. To narzędzie szczególnie przydatne w przypadkach, gdzie wysyłka wiadomości o jednakowej treści do wszystkich odbiorców jest zwyczajnie niemożliwa. W spersonalizowanej informacji dłużnik otrzymuje wiadomość o indywidualnie dobranej treści, np. z informacją o upływającym terminie spłaty zaległości czy wysokości naliczonych odsetek.

Platformy do wysyłki SMS-ów mogą również ustawić kampanię, by wysyłać komunikat o uprzednio zaplanowanej porze (np. dzień przed upływem terminu płatności). Dodatkowo, dostarczane statystyki dają możliwość dokładnego monitorowania wskaźników efektywności prowadzonych kampanii. Najważniejszy jednak jest niski koszt i łatwość wdrożenia systemu SMS dla każdej firmy.

smsbiz.pl