mBank 2.0 czyli prezent na 7 urodziny

W nocy z 25 na 26 listopada, czyli dokładnie dzień po otwarciu mBanku w Czechach i na Słowacji – a co najważniejsze, w siódmą rocznicę swego w startu w Polsce, mBank uruchomił nowy serwis informacyjny dla klientów.Jak stwierdzają przedstawiciele banku, nowy serwis mBanku ma być zgodny z najnowszymi trendami i nowoczesnymi rozwiązaniami w internecie, które pojawiły się w raz z nadejściem ery Web 2.0.

Jak zwykle trochę w takich sformułowaniach przesady, ale faktem jest, że jest to jedyny w Polsce taki serwis bankowy, a zapewne jeden z niewielu w Europie. mBank ma dystans do siebie. Jak widać nie zraża to klientów, którzy wciąż szturmują jego wirtualne podwoje. Inna sprawa, że coraz bardziej odbija się to na jakości usług.

W nowym serwisie mBank postawił na funkcjonalność i przejrzystość, ułatwiając klientom dostęp do informacji i korzystanie z serwisu. Portal mBanku, poza całkowicie nowym projektem graficznym oraz przebudowaną architekturą informacji, to przede wszystkim wyszukiwarka oparta na mechanizmie firmy Google (pierwsze wdrożenie tego narzędzia na stronach polskiego banku), blogi ekspertów, nowe Forum dla klientów i użytkowników portalu ze stronami-profilami uczestników dyskusji oraz kanałem RSS do subskrypcji informacji.

Z ważniejszych rzeczy należy wymienić właśnie Forum mBanku – bardzo dobra robota. Forum, którego może pozazdrościć mBankowi każda instytucja, nie tylko finansowa. Jest też w końcu pierwszy blog „korporacyjny” w finansach, a z całą pewnością oficjalny, na stronie banku. Zobaczymy jak często będzie uzupełniany. Warto przypomnieć przy okazji, że sam BRE Bank jako pierwszy wprowadził na swoją stronę podcasty. Grupa zatem nie boi się internetu i stawia na nowinki technologiczne. Trzeba pamiętać, że to w ciągu 7 lat kolejna odsłona głównej witryny tej instytucji (kto jeszcze pamięta tę z roku 2000). W tym samym czasie konkurenci nie zmienili się wcale lub zdołali zmienić witrynę raz. To też w pewien sposób świadczy o innowacyjności banku. Teraz tylko czekać, żeby wprowadzono w końcu zmiany do systemu transakcyjnego.

Czy nowa strona mBanku stanowi rewolucję? W pewnym sensie, patrząc na całą branżę, jest to zmiana jakościowa. O rewolucji raczej trudno mówić, bo wiele z tych rzeczy w ten, czy inny sposób już się tam znajdowało. Z całą pewnością strona jest ładna. I to bardzo. Dużo z niej WEB 2.0 – ale raczej na zasadzie kolorów, nawigacji, etc. Teoretycznie nowe forum może być przykładem serwisu społecznościowego. Mimo wszystko – mBank może zająć dla siebie znaczek 2.0, bo i ze świecą szukać podobnego projektu w Polsce. Za to należą się gratulacje. Warto też zresztą przeklikać nową stronę banku, żeby zobaczyć ją w całości.

W najnowszym projekcie Bankier.pl, czyli „Przeglądzie Finansowym Bankier.pl”, można znaleźć wywiad z Pawłem Kucharskim, dyrektorem mBanku, gdzie zapowiada kilka kolejnych zmian w tej instytucji. Również w zakresie produktowej.

Serdecznie zapraszamy do lektury tygodnika i do jego subskrypcji.

http://www.bankier.pl/przeglad