Meritum Bank będzie kierował swoją ofertę do klientów indywidualnych oraz mikro i małych firm. Będzie to bank dla ludzi kreatywnych, którzy sami chcą kierować swoim życiem. To właśnie tacy ludzie poszukują coraz lepszych rozwiązań i wymagają określonej jakości obsługi. Głównym atutem nowego banku ma być prostota i przewidywalność relacji z nim oraz wysoki poziom obsługi.
Nowy profil działalności wiąże się ze zmianą nazwy oraz wizerunku. Nowa nazwa jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, do których bank skieruje swoją ofertę. Podstawą jego funkcjonowania ma być proste i skuteczne zaspokajanie potrzeb finansowych klientów przy jednoczesnym kreatywnym oraz elastycznym podejściu do wybranych kwestii wymagających rozwiązań niestandardowych.
„Meritum Bank będzie bankiem, który dobrze rozumie dynamicznych, niestereotypowo działających, przedsiębiorczych ludzi. Oni doskonale wiedzą, czego mogą oczekiwać od instytucji finansowej” – mówi Mariusz Karpiński Prezes Zarządu Banku.
Meritum Bank chce dawać swoim klientom takie możliwości, dzięki którym będą mogli swobodnie realizować własne cele kierując firmą czy planując życie osobiste. Polacy są coraz bardziej wymagający, dlatego tak ważna staje się jakość obsługi, którą są w stanie docenić i za którą są w stanie płacić w rozsądnych granicach.
Nazwa Meritum Bank jest czytelna na całym obszarze oddziaływania kultury łacińskiej. Odnosi się do „istoty treści” i „zasadniczego przedmiotu sprawy”. Została wybrana spośród kilku propozycji. W badaniach przeprowadzonych na zlecenie Banku przez Millward Brown SMG/KRC otrzymała najlepsze rekomendacje potencjalnych klientów.
„Nowa nazwa najlepiej odpowiada przyszłemu profilowi działalności banku. Respondenci uznali, że dobrze oddaje proponowane przez nas wyznaczniki nowoczesnej bankowości.” – mówi Joanna Krzyżanowska, Wiceprezes Zarządu Banku, odpowiedzialna za sprzedaż i marketing. „Nazwy obecnych na polskim rynku banków rzadko kiedy przekazują klientom informację, czego mogą spodziewać się po danej instytucji. Są to głównie nazwy zaczerpnięte od zagranicznych właścicieli banków, albo akronimy, które nie odzwierciedlają charakteru banku. Meritum Bank ma wyróżniać się nie tylko podejściem do obsługi klienta oraz przygotowywaną ofertą, ale także nazwą, która niesie ze sobą rzeczowy, pozbawiony ozdobników przekaz.” – dodaje Joanna Krzyżanowska.
Badania pokazały, że nazwa Meritum Bank kojarzy się przede wszystkim z fachowością, rzetelnością, ale także szybkością, dokładnością i doświadczeniem. Dla przyszłych klientów nazwa oznacza także wysoką jakość obsługi i ofertę trafiającą w sedno ich oczekiwań.
„To cechy, którymi kierowaliśmy się od początku, budując nowy bank. Wybraliśmy nazwę, która najpełniej oddaje filozofię naszego działania” – podsumowuje Mariusz Karpiński.
Ważnym elementem przekazu wartości, którymi kieruje się Meritum Bank, jest także jego logotyp. Koncentruje się na brzmieniu nazwy, bez zbędnych dodatków graficznych. Centralnym elementem nowego logo jest postawiona w pionie litera „m”, która jednocześnie kończy słowo „Meritum” i rozpoczyna słowo „Bank”. Litera ta czytana na dwa sposoby – zarówno „m” jak i „b” – podkreśla odległy od rutyny sposób działania banku. Prosty kształt liter tworzy wizerunek banku nowoczesnego i dynamicznego. Litery ICB widoczne z prawej strony oznaczają skrót nazwy właściciela banku – funduszu Innova Capital. Nowy logotyp tworzyły dwie renomowane firmy brandingowe, Brand Nature Access oraz Loża A5.
Kolory Meritum Banku to oranż, granat oraz biel.
Barwa pomarańczowa niesie ze sobą dynamikę, jest nośnikiem świeżości i aktywności. Symbolizuje nowe podejście w bankowości – bank nie jest tylko instytucją, która ma do zaoferowania produkty Klientowi. Jest jego doradcą, który potrafi aktywnie wyjść naprzeciw oczekiwaniom Klienta z indywidualną propozycją opartą na analizie jego potrzeb. Kolor pomarańczowy oznacza także ciepło, dobrą atmosferę i poczucie bezpieczeństwa. Jest wyrazem tego, jak budowana będzie relacja z Klientem.
Zestaw granatowo-biały wprowadza do kompozycji barwnej elementy prestiżu i solidności. Kolor granatowy kojarzy się z poważnym podejściem oraz profesjonalizmem. Klient banku musi mieć pewność, że przychodzi do ekspertów, którzy oferują mu całe swoje doświadczenie i są w stanie spełnić jego indywidualne oczekiwania. Kolor biały to przejrzystość, transparentność i uczciwość oraz czystość intencji. Tak według filozofii Meritum Banku będzie kształtować się relacja klienta z bankiem oraz przygotowana dla niego oferta. Proste i jasne zasady są podstawą budowy zaufania i równorzędności relacji instytucji finansowej z jej klientami.