Metrofinance: 265 obsłużonych kredytów w 2009 r.

Podstawową działalnością biur nieruchomości jest obsługa transakcji kupna-sprzedaży i wynajmu. Coraz częściej agencje oferują również usługi pośrednictwa kredytowego. W przypadku Metrohouse, wyniki finansowe analityków kredytowych działających pod marką Metrofinance stanowią coraz większy udział w obrotach spółki.

Metrohouse utworzyło dział kredytowy na początku 2008 r. Już w drugim roku działalności analitycy Metrofinance uruchomili dla klientów 265 kredytów hipotecznych na łączną kwotę 85 milionów złotych. – To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę ubiegłoroczną sytuację na rynku kredytów hipotecznych i wstrzymywanie decyzji o zakupie nieruchomości przez potencjalnych nabywców, mówi Piotr Filip, dyrektor Metrofinance. – Duży wpływ na popularność naszych usług ma fakt, że jesteśmy całkowicie niezależnymi doradcami. Niezależność doradców jest podstawą przy korzystaniu z usług na rynku finansowym. W Metrofinance nie faworyzujemy wybranych instytucji kredytujących zakup nieruchomości i pomagamy wybierać optymalną dla klienta ofertę spośród propozycji 21 banków z którymi współpracujemy, dodaje Piotr Filip.

Obecnie dla Metrofinance pracuje kilkunastu doświadczonych analityków kredytowych. Ich klientami są najczęściej osoby dokonujące transakcji za pośrednictwem Metrohouse, choć nie tylko. – Zdarza się, że klient nabywa mieszkanie bezpośrednio lub przez pośredników innego biura, a kwestie kredytu hipotecznego pozostawia naszym doradcom, mówi Piotr Filip. – Jednak coraz większy odsetek klientów stanowią osoby z polecenia, które uzyskują kontakt do nas od znajomych, czy rodziny, dodaje Filip.

Dla klientów Metrohouse analitycy kredytowi Metrofinance stanowią wartość dodaną do usługi pośrednictwa. – Ideą Metrohouse jest dostarczenie klientom kompleksowego zestawu usług towarzyszących procesowi zakupu nieruchomości. Zaspokojenie potrzeb kredytowych klienta to jeden z podstawowych elementów transakcji. Obecność komórki kredytowej pozwala usprawnić współpracę brokera i analityka kredytowego, ułatwia komunikację transakcyjną i, co najważniejsze dla klienta, daje mu gwarancję właściwej koordynacji czynności towarzyszących procesowi zakupu nieruchomości, podkreśla Grzegorz Kędzierski, członek zarządu Metrohouse S.A.

Źródło: Metrofinance