W trzy lata od rozpoczęcia działalności przez Alior Bank, zaufało mu już milion klientów. Statystyczny klient Alior Banku jest mężczyzną, ma 28 lat i mieszka w mieście poniżej 200 tys. mieszkańców.
Milionowy klient założył rachunek w oddziale Alior Banku w Zakopanem. Aby wyróżnić tak wyjątkowego klienta, bank dożywotnio zwolnił go ze wszystkich opłat związanych z obsługą podstawowych produktów.
Wśród klientów Alior Banku przewagę mają mężczyźni (51%). Blisko połowa klientów to osoby w wieku 25 – 45 lat. Najstarszy klient ma 102 lata. Więcej niż jedna trzecia klientów, korzystających z usług banku, to osoby z miast powyżej 200 tys. mieszkańców. 8% spośród wszystkich klientów Alior Banku mieszka w Warszawie, a zaraz za stolicą plasuje się Kraków, z którego pochodzi 5% klientów. Łącznie klienci Alior Banku pochodzą z 30 tys. miejscowości.
W opinii Polaków wyrażonej w badaniach Alior Bank wyznacza trendy w sektorze bankowym, jest bankiem który najbardziej docenia swoich klientów, a także oferuje im „coś extra”. Jednocześnie aż 98% klientów jest zadowolonych z jakości obsługi w Alior Banku, ponad 80% z nich potwierdza najwyższy stopień satysfakcji. Klienci Alior Banku wykazują bardzo wysoką skłonność do rekomendacji banku, wyrażoną wskaźnikiem NPS, który utrzymuje się na poziomie 60%.
Alior Bank świadczy usługi w rozbudowanej sieci ponad 500 placówek, za pośrednictwem Contact Center oraz internetu. Co miesiąc 70% klientów loguje się do Systemu Bankowości Internetowej, natomiast każdego dnia z systemu transakcyjnego korzysta średnio 90 tys. osób. W 2011 roku klienci Alior Banku logowali się do Systemu Bankowości Internetowej aż ze 105 krajów świata. Bank realizuje ponad 1,8 mln transakcji online miesięcznie.
Tylko przez trzy kwartały 2011 roku klienci dokonali łącznie około 4,4 miliona transakcji gotówkowych i prawie 6,5 miliona transakcji bezgotówkowych kartami płatniczymi Alior Banku. W posiadaniu klientów banku jest łącznie 600 tys. kart debetowych i kredytowych, z czego 100 tys. to karty zbliżeniowe.
W 2012 roku Alior Bank zamierza kontynuować innowacyjne projekty dla segmentu klientów indywidualnych oraz zwiększyć liczbę inicjatyw, skierowanych do klientów biznesowych. Na koniec roku bank zamierza obsługiwać 1,5 miliona klientów. Największym wyzwaniem w 2012 roku będzie uruchomienie wirtualnego banku nowej generacji – Alior Sync.
Źródło: Alior Bank