Millennium utrzymuje 3. pozycję na rynku kredytów hipotecznych

Wynik z odsetek uzyskany przez Grupę Banku Millennium w I półroczu 2005 roku wyniósł 318,4 mln zł i był o 4,6% wyższy niż w porównywalnym okresie minionego roku (304,4 mln zł) pomimo sprzedaży portfela kredytów samochodowych w maju 2004 roku. Wzrost wyniku z odsetek możliwy był głownie dzięki wyższym środkom klientów, poprawie jakości aktywów i spójnej polityce cenowej.

Dochód z prowizji netto wyniósł 121,4 mln zł (114,0 mln w I półroczu poprzedniego roku), co oznacza jego wzrost o 6,5% i jest wynikiem rozwoju działalności biznesowej, w tym głównie w strategicznych obszarach działalności banku takich jak karty kredytowe i fundusze inwestycyjne.

Wynik na pozostałych dochodach nieodsetkowych w pierwszych sześciu miesiącach 2005 roku, wyniósł 102,9 mln zł w porównaniu do 218,9 mln zł uzyskanymi w I półroczu poprzedniego roku. Na skalę spadku wpływ miały zdarzenia jednorazowe z pierwszej połowy 2004 roku, kiedy to bank uzyskał dochód kapitałowy ze sprzedaży portfela kredytów samochodowych. Po odjęciu powyższych dodatkowych dochodów z minionego roku oraz dodatkowego dochodu w bieżącym półroczu (związanego z rozliczeniem dywidendy z PZU), wynik na działalności bankowej w I półroczu 2005 roku wzrósł o 4,4%.

Na dzień 30 czerwca 2005 roku wartość kredytów netto udzielonych klientom wzrosła o prawie 11 % w porównaniu do I półrocza ubiegłego roku i wyniosła 7 772 mln zł. Był to drugi z rzędu kwartał wzrostu portfela kredytowego. Wzrost kredytów jest zasługą przede wszystkim dynamicznego przyrostu portfela kredytów hipotecznych. W I półroczu 2005 roku udzielono nowych kredytów hipotecznych o wartości 914 mln zł tj. ponad 4,5 razy więcej niż w I półroczu 2004 roku ( 198 mln zł ), co pozwoliło bankowi utrzymać 3 pozycję na rynku z 10,6% udziałem w okresie styczeń-maj 2005. W znacznym stopniu przyczynił się do tego rozwój metod sprzedaży wykorzystujących zróżnicowane kanały dystrybucji takich jak sprzedaż bezpośrednią , pośredników i portale internetowe. Również sprzedaż poprzez oddziały detaliczne banku wzrosła dynamicznie (ponad 2 razy) w porównaniu z ubiegłym rokiem.