Ministerstwo Finansów w zestawieniu największych reklamodawców w lutym 2019 r.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lutym 2019 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. W tym miesiącu w zestawieniu po raz pierwszy pojawiło się Ministerstwo Finansów. Ogłoszenie społeczne dotyczące e-PIT według stawek cennikowych kosztowałoby ponad 5,5 mln zł.

moodboard, YAY Foto

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w lutym wyniosły 44 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (27 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (11 proc.), za nią finanse (10 proc.) i telekomunikacja (8 proc.).

W lutym wydatki branży farmaceutycznej wyniosły ponad 422 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest niemal o ponad 167 mln większa od tej, którą na reklamę przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Branża Farmacja Handel Motoryzacja Finanse Telekomunikacja
Koszt 422,4 mln zł 255,1 mln zł 102,9 mln zł 94,9 mln zł 82,4 mln zł

W lutym na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się mBank. Kolejne pozycje zajmują PKO BP, Ministerstwo Finansów, Alior Bank oraz Eurobank.

 

W lutym branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (64 proc. wszystkich kategorii produktowych) oraz ubezpieczeń i usług finansowych.

 

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-28 lutego 2019 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Źródło: IMM