Mobilne Biuro PZU POMOC na pomoc poszkodowanym na Podlasiu

Mobilne Biuro PZU POMOC jest gotowe na przyjmowanie szkód na terenach objętych huraganami i obfitymi deszczami. Mieszkańcy Czyżewa i okolic już mogą dzisiaj zgłaszać szkody w specjalnym autobusie.

Mobilne Biuro PZU POMOC stacjonuje 5 lipca br. w Czyżewie na parkingu Urzędu Miasta przy ul. Mazowieckiej 34 (wjazd od ul. Szkolnej). Jutro pojedzie do Kołaków Kościelnych i będzie tam pod późnych godzin popołudniowych, by wieczorem przyjmować zgłoszenia szkód poszkodowanych z Bisztynka i okolic.

Na pokładzie Mobilnego Biura można zgłaszać i zlikwidować szkodę, umówić się na oględziny, otrzymać niezbędne informacje, czy zlecić przekazanie na konta ustalonych odszkodowań lub zaliczek.

W stratach o niższej wartości klienci korzystają z najszybszej, uproszczonej metody likwidacji szkody – w tym sposobie odszkodowanie wyliczane jest na podstawie tzw. wywiadu. W takich wypadkach wizyta w Mobilnym Biurze PZU jest jedynym kontaktem klienta z ubezpieczycielem. Dogodną formą zgłoszenia szkody i otrzymania odszkodowania w trybie uproszczonym jest też jej rejestracja na infolinii 0 801 102 102.

Przy oszacowaniu większych strat konieczna będzie wizyta Mobilnego Eksperta PZU. PZU uruchomił dodatkowe zasoby do terenowej likwidacji szkód w celu ich szybkiego oszacowania. Klientom, którzy ponieśli straty w większym rozmiarze będą proponowane zaliczki.

Oprócz podstawowej funkcji, jaką jest realizacja procesu likwidacji szkody w miejscu zamieszkania klienta, Mobilne Biuro PZU Pomoc przystosowane jest także do niesienia poszkodowanym pomocy rzeczowej. Na wyposażeniu Mobilnego Biura znajdują się zatem stale uzupełniane środki pomocowe takie jak: plandeki, folie ochronne, koce, płaszcze przeciwdeszczowe.

Mobilne Biuro zostało oddane do użytkowania PZU w połowie maja 2009. Autobus na miejscu zdarzenia katastroficznego pełni także funkcję centrum informacji dla klientów PZU. Biuro działa w ramach inicjatywy PZU Pomoc –  platformy szybkiej i fachowej pomocy dla każdego i w każdej sytuacji.

Poszkodowani nie czekając na wizytę Mobilnego Eksperta PZU mogą przystąpić do zabezpieczenia mienia oraz innych prac naprawczych związanych z uszkodzonymi elementami budynków i ruchomości. Wówczas zniszczone przedmioty należy  złożyć w jednym miejscu w celu umożliwienia dokonania ich oględzin przez likwidatora szkód. W miarę możliwości zalecane jest również sporządzenie stosownej dokumentacji fotograficznej.

Źródło: PZU