Mobilne kanały komunikacji istotne dla leasingu

Elektroniczne kanały wsparcia relacji z klientami zyskują na znaczeniu. Za pomocą internetu czy telefonu komórkowego, firmy z sektora finansowego są w stanie łatwo, szybko i bez zbędnych procedur dotrzeć do zainteresowanych ich usługami i produktami. Dla tych firm kluczowe jest nawiązanie kontaktu, co przekłada się na poszerzenie grona potencjalnych klientów.

Firmy leasingowe mają w swoich zasobach wiele narzędzi wspierających komunikację z klientem. Z roku na rok coraz bardziej na popularności zyskuje kontakt zdalny, na czele z portalem, w którym klient obsługuje się sam. Dzięki niemu, zainteresowani mogą zyskać dostęp do wszystkich kluczowych informacji – 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Mają możliwość zainicjowania każdego procesu oraz są w stałym kontakcie ze swoim opiekunem. Samoobsługowa platforma, taka jak została wprowadzona przez EFL (portal KlientEFL), gwarantuje także użytkownikom redukcję kosztów działalności poprzez zdalny kontakt z obsługą klienta.

Europejski Fundusz Leasingowy jest jedną z tych firm, która w czasach rozwoju mobilnych kanałów komunikacyjnych podąża w kierunku rozwiązań scentralizowanych i samoobsługowych.

– Doświadczenie Europejskiego Funduszu Leasingowego jednoznacznie wskazuje, że relacje z Klientami w dużej mierze można budować i rozwijać w sposób zdalny. Wybór środka komunikacji pozostawiamy naszym klientom, zapewniając im profesjonalną obsługę w każdym kanale, m.in. lokalnym oddziale, call center, samoobsługowym portalu internetowym czy w kontakcie z mobilnym przedstawicielem – komentuje Krzysztof Ziomek, Dyrektor Zarządzający Pionu Operacji i Technologii w Europejskim Funduszu Leasingowym.

Dodatkowo, klienci mogą zdalnie zarządzać swoimi płatnościami, dzięki takim funkcjom jak automatyczne powiadomienia SMS lub email, o zbliżających się terminach płatności czy też  dostępowi do najważniejszych wniosków dotyczących należności. Mobilne rozwiązania stosowane przez firmy istotnie obniżają również koszty operacyjne. Przykładem tego typu działań jest m.in. eFaktura EFL – wygodna, bezpieczna i szybka forma elektronicznej płatności, udostępniana klientom bez dodatkowych opłat.

– Rozwój nowych technologii, a w tym m.in. zdalnych kanałów komunikacji, zyskuje nie tylko w oczach firm, ale przede wszystkim jest wygodna dla klientów. Firmy muszą sprostać wzrastającym oczekiwaniom interesantów oraz godzić je z efektywnością swoich działań. W przypadku EFL, dowodem słuszności obranego kierunku jest ostatnio zdobyty tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi – podsumowuje Krzysztof Ziomek.

Źródło: EFL