Doradztwo, a właściwie pośrednictwo finansowe to widocznie dobry interes, skoro na rynku powstaje tyle nowych podmiotów. Jednym z nich jest Money Point, założony przez byłych pracowników jednego z internetowych serwisów finansowych. Dotychczas punkty informacyjne tej firmy można było spotkać w centrach handlowych. To popularny sposób na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów. Popularny – ale i kosztowny. Okazuje się, że Money Point zdecydował się ostatnio zrezygnować z tego sposobu akwizycji klientów i chce skoncentrować się na działaniach prowadzonych przez internet. Jego reklamy można było oglądać ostatnio dość często w Onet.pl. Pośrednik nie gardzi również standardowym mailingiem. Jak się okazuje działalność w internecie ma widocznie lepszą skuteczność, a punkty w centrach handlowych raczej nie są najlepsze do sprzedaż kredytów mieszkaniowych. Zamiast więc inwestować w sieć fizycznych placówek jak Expander czy Open Finance, Money Point koncentruje się na internecie i mobilnych doradcach. Nie jest to jakaś nietypowa strategia, bo jednak w tym biznesie oddziały nie są koniecznością, jeśli tylko akwizycja się sprawdza…