Branżę finansową czekają coraz większe wyzwania. Przeprowadzone w ostatnim czasie, a także zapowiadane zmiany legislacyjne motywują firmy do większego wysiłku w dopasowywaniu prowadzonego biznesu do restrykcyjnych wymagań rynku. Na potrzeby sektora finansowego reagują także firmy doradcze, rozbudowując zespoły o konsultantów doświadczonych we współpracy z sektorem publicznym i nadzorcą rynku. Do MSLGROUP dołączyła Barbara Mroczek, która wcześniej przez blisko 10 lat pracowała w UOKiK.
Zmieniające się otoczenie regulacyjne oraz fakt, że dbałość o klienta i jakość oferty w coraz większym stopniu stanowić będą o przewadze konkurencyjnej, tworzą zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi doradcze m.in. w obszarze budowania relacji z regulatorem rynku i kształtowania strategii komunikacyjnych.
W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami coraz większej aktywności sektora publicznego w odniesieniu do banków, ubezpieczycieli czy innych instytucji finansowych. Podkreślana jest potrzeba wzmocnienia uprawnień regulatorów w celu jeszcze lepszej ochrony konsumentów, zapowiadane są kolejne nowelizacje przepisów. Można zakładać, że okres przedwyborczy będzie sprzyjał kolejnym deklaracjom i zmianom w tym obszarze.
– Podmioty działające w sektorze finansowym czeka szereg wyzwań reputacyjnych i legislacyjnych. Trzeba inaczej spojrzeć na średnio i długoterminowe strategie, w których nie może zabraknąć budowania relacji z sektorem publicznym oraz konsumentami – szczególnie poprzez etyczny i stabilny rozwój biznesu. A to zadanie niełatwe, zważywszy na dzisiejszą reputację całej branży – mówi Anna Borowiec-Góra, członek zarządu MSLGROUP oraz szef działu Financial&Professional Services.
Kompetencje MSLGROUP we współpracy z sektorem publicznym i nadzorcą rynku wzmocniła Barbara Mroczek, która wcześniej przez blisko 10 lat była związana z UOKiK. Obecnie jako Senior Advisor, doradza klientom bankowym i ubezpieczeniowym. Jej dotychczasowe doświadczenie i znajomość przepisów dotyczących m.in. branży finansowej pozwalają na tworzenie strategii działań komunikacyjnych odpowiadających współczesnym wyzwaniom. Umiejętność oceny zjawisk rynkowych i pozycji oraz roli poszczególnych podmiotów z tej perspektywy, stanowią doskonałe uzupełnienie wysokich kompetencji w obszarze budowania reputacji organizacji, którą posiada MSLGROUP.
Barbara Mroczek jest absolwentką Wydziału Nauk Ekonomicznych UW. W UOKiK kierowała Departamentem Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej. Odpowiadała m.in. za kreowanie wizerunku Urzędu w kraju i za granicą, realizację kampanii edukacyjno-informacyjnych, współpracę z organizacjami konsumenckimi i zrzeszającymi przedsiębiorców. Znajomość polskich i europejskich przepisów ochrony konkurencji i konsumentów oraz relacji pomiędzy regulatorem a biznesem, pozwalają na profesjonalne wspieranie klientów MSLGROUP.
/ MSLGROUP