Nagroda Alicja 2004 dla Banku Pocztowego

Nagroda Alicja jest szczególnie ważna dla Banku Pocztowego, ponieważ głównym kryterium oceny produktów finansowych przez jury tego konkursu jest korzyść dla klienta. Pocztowe Konto Nestor to rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy (ROR) przygotowany specjalnie dla emerytów i rencistów, czyli osób, których oczekiwania wobec banku są często inne niż u pozostałych klientów.

– U podstaw konstrukcji nagrodzonej usługi znajduje się koncepcja zrozumiałego i podanego w formie przystępnej produktu bankowego, a jednocześnie zawierającego niezbędne elementy zapewniające pełną funkcjonalność konta – mówi Andrzej Szukalski, Prezes Zarządu Banku Pocztowego S.A.

Klienci banku otrzymują więc unikalne przywileje. Z konta można korzystać we wszystkich urzędach pocztowych i oddziałach własnych Banku Pocztowego (łącznie prawie 8 tys. placówek), a pieniądze może przynosić do domu klienta listonosz. Taka usługa jest bezpłatna, a samo prowadzenie konta to wydatek jedynie 3,5 zł miesięcznie. Sprawia to, że korzystanie z konta Nestor jest nie tylko bardzo wygodne ale i tanie.

– Pomysł na ten produkt wyniknął z wielkiego szacunku dla przyzwyczajeń naszych klientów. Listonosz przynoszący emeryturę do domu, to obraz znany z tradycji, która ma wiele dziesiątek lat, a takie tradycje osadzone są głęboko w świadomości społecznej. Okazuje się, że nie trzeba ich burzyć, by wprowadzić nowoczesną usługę. Przeciwnie, można zaoferować w pełni funkcjonalne konto bankowe, z którego gotówkę można wypłacić za pośrednictwem listonosza – dodaje Andrzej Szukalski.

Oczywiście, dla tych którzy tego potrzebują, do konta Nestor oferowana jest zarówno karta jak i w pełni funkcjonalna i bezpłatna bankowość telefoniczna. Klienci mają dostęp do atrakcyjnie oprocentowanych kredytów odnawialnych i lokat. O tym, że właśnie taka konstrukcja oferty jest udana i potrzebna, świadczy też fakt otrzymania przez Pocztowe Konto Nestor tytułu najlepszego konta dla emeryta w rankingu dziennika Rzeczpospolita.

Informacje o koncie

Szczegóły dotyczące Pocztowego Konta Nestor i Standard

Pocztowe Konto Standard i Pocztowe Konto Nestor to nic innego jak bankowy rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy służący do gromadzenia środków bieżących oraz dokonywania rozliczeń.

Otwarcie Pocztowego Konta Standard i Pocztowego Konta Nestor oraz ich kompleksowa obsługa odbywa się w placówkach Banku Pocztowego oraz na każdej poczcie. Bank nie wymaga posiadania minimalnego wpływu na konta, regularnych dochodów ani przedstawienia zaświadczenia o dochodach czy zatrudnieniu.

* kapitalizacja odsetek: co kwartał

* oprocentowanie konta: zmienne

* dodatkowe usługi w ramach Pocztowego Konta Standard i Pocztowego Konta Nestor:

* odnawialny kredyt

* lokaty terminowe powiązane z kontem

Pocztowe Konto Standard – przeznaczone dla osób otrzymujących wynagrodzenie za pracę, stypendium lub dochody z innych źródeł.

Pocztowe Konto Nestor – przeznaczone dla osób pobierających świadczenie z tytułu emerytury lub renty.

Wypłata z Pocztowego Konta Standard i Pocztowego Konta Nestor

* bezpłatnie na każdej poczcie w kraju – gotówką, bez ograniczeń kwotowych,

* bezpłatnie z bankomatów Kredyt Banku za pomocą karty płatniczej Visa Electron,

* u listonosza – po uprzednim wydaniu dyspozycji, by listonosz przyniósł pieniądze wprost do domu lub aktualnego miejsca pobytu posiadacza konta

Składanie zleceń płatniczych (jednorazowych lub stałych)

* drogą korespondencyjną – przy użyciu personalizowanego formularza (możliwe są także zlecenia w walutach wymienialnych – po przewalutowaniu na wybraną walutę)

* drogą telefoniczną

Za korespondencję przesyłaną do Banku posiadacz konta nic nie płaci.

Informacja o saldzie i operacjach dokonanych na rachunku udostępniana jest drogami:

* telefoniczną

* w formie wydruku faksowego

* w formie comiesięcznego wyciągu z rachunku przesyłanego pod wskazany adres

Dwa sposoby założenia Pocztowego Konta Standard i Pocztowego Konta Nestor

1. Przez wypełnienie formularza umowy dostępnego we wszystkich placówkach Banku oraz Urzędach Pocztowych w kraju i złożenie go w dowolnym okienku pocztowym lub przekazanie go listonoszowi okazując dowód tożsamości.

2. Telefonicznie – dzwoniąc do Banku pod numer 0 52 3499 499. Bank, po otwarciu konta, odsyła posiadaczowi podpisaną kopię umowy oraz pakiet dokumentów niezbędnych do korzystania z konta