Nagroda Alicja jest szczególnie ważna dla Banku Pocztowego, ponieważ głównym kryterium oceny produktów finansowych przez jury tego konkursu jest korzyść dla klienta. Pocztowe Konto Nestor to rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy (ROR) przygotowany specjalnie dla emerytów i rencistów, czyli osób, których oczekiwania wobec banku są często inne niż u pozostałych klientów.
– U podstaw konstrukcji nagrodzonej usługi znajduje się koncepcja zrozumiałego i podanego w formie przystępnej produktu bankowego, a jednocześnie zawierającego niezbędne elementy zapewniające pełną funkcjonalność konta – mówi Andrzej Szukalski, Prezes Zarządu Banku Pocztowego S.A.
Klienci banku otrzymują więc unikalne przywileje. Z konta można korzystać we wszystkich urzędach pocztowych i oddziałach własnych Banku Pocztowego (łącznie prawie 8 tys. placówek), a pieniądze może przynosić do domu klienta listonosz. Taka usługa jest bezpłatna, a samo prowadzenie konta to wydatek jedynie 3,5 zł miesięcznie. Sprawia to, że korzystanie z konta Nestor jest nie tylko bardzo wygodne ale i tanie.
– Pomysł na ten produkt wyniknął z wielkiego szacunku dla przyzwyczajeń naszych klientów. Listonosz przynoszący emeryturę do domu, to obraz znany z tradycji, która ma wiele dziesiątek lat, a takie tradycje osadzone są głęboko w świadomości społecznej. Okazuje się, że nie trzeba ich burzyć, by wprowadzić nowoczesną usługę. Przeciwnie, można zaoferować w pełni funkcjonalne konto bankowe, z którego gotówkę można wypłacić za pośrednictwem listonosza – dodaje Andrzej Szukalski.
Oczywiście, dla tych którzy tego potrzebują, do konta Nestor oferowana jest zarówno karta jak i w pełni funkcjonalna i bezpłatna bankowość telefoniczna. Klienci mają dostęp do atrakcyjnie oprocentowanych kredytów odnawialnych i lokat. O tym, że właśnie taka konstrukcja oferty jest udana i potrzebna, świadczy też fakt otrzymania przez Pocztowe Konto Nestor tytułu najlepszego konta dla emeryta w rankingu dziennika Rzeczpospolita.
Informacje o koncie
Szczegóły dotyczące Pocztowego Konta Nestor i Standard
Pocztowe Konto Standard i Pocztowe Konto Nestor to nic innego jak bankowy rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy służący do gromadzenia środków bieżących oraz dokonywania rozliczeń.
Otwarcie Pocztowego Konta Standard i Pocztowego Konta Nestor oraz ich kompleksowa obsługa odbywa się w placówkach Banku Pocztowego oraz na każdej poczcie. Bank nie wymaga posiadania minimalnego wpływu na konta, regularnych dochodów ani przedstawienia zaświadczenia o dochodach czy zatrudnieniu.
* kapitalizacja odsetek: co kwartał
* oprocentowanie konta: zmienne
* dodatkowe usługi w ramach Pocztowego Konta Standard i Pocztowego Konta Nestor:
* odnawialny kredyt
* lokaty terminowe powiązane z kontem
Pocztowe Konto Standard – przeznaczone dla osób otrzymujących wynagrodzenie za pracę, stypendium lub dochody z innych źródeł.
Pocztowe Konto Nestor – przeznaczone dla osób pobierających świadczenie z tytułu emerytury lub renty.
Wypłata z Pocztowego Konta Standard i Pocztowego Konta Nestor
* bezpłatnie na każdej poczcie w kraju – gotówką, bez ograniczeń kwotowych,
* bezpłatnie z bankomatów Kredyt Banku za pomocą karty płatniczej Visa Electron,
* u listonosza – po uprzednim wydaniu dyspozycji, by listonosz przyniósł pieniądze wprost do domu lub aktualnego miejsca pobytu posiadacza konta
Składanie zleceń płatniczych (jednorazowych lub stałych)
* drogą korespondencyjną – przy użyciu personalizowanego formularza (możliwe są także zlecenia w walutach wymienialnych – po przewalutowaniu na wybraną walutę)
* drogą telefoniczną
Za korespondencję przesyłaną do Banku posiadacz konta nic nie płaci.
Informacja o saldzie i operacjach dokonanych na rachunku udostępniana jest drogami:
* telefoniczną
* w formie wydruku faksowego
* w formie comiesięcznego wyciągu z rachunku przesyłanego pod wskazany adres
Dwa sposoby założenia Pocztowego Konta Standard i Pocztowego Konta Nestor
1. Przez wypełnienie formularza umowy dostępnego we wszystkich placówkach Banku oraz Urzędach Pocztowych w kraju i złożenie go w dowolnym okienku pocztowym lub przekazanie go listonoszowi okazując dowód tożsamości.
2. Telefonicznie – dzwoniąc do Banku pod numer 0 52 3499 499. Bank, po otwarciu konta, odsyła posiadaczowi podpisaną kopię umowy oraz pakiet dokumentów niezbędnych do korzystania z konta