Nagroda czytelników Reader’s Digest dla marki PZU

Marka PZU po raz kolejny zwyciężyła w badaniu European Trusted Brands 2011 w kategorii „towarzystwo ubezpieczeniowe”, uzyskując wyróżnienie w postaci Złotej Statuetki oraz Złotego Godła Marki Godnej Zaufania.

Czytelnicy „Reader’s Digest” po raz jedenasty z rzędu uznali, że PZU jest najbardziej godną zaufania firmą działającą na polskim rynku ubezpieczeniowym.
 

Złota Statutetka przyznawana jest za najwyższą ilość głosów spontanicznych oddanych na daną markę przez ankietowanych. Aż 42,7% badanych zadeklarowało, że darzy zaufaniem PZU, co stawia ubezpieczyciela na pierwszej pozycji wśród wszystkich marek finansowych w Polsce.

W porównaniu do ubiegłego roku marka PZU została wyżej oceniona za jakość, zrozumienie potrzeb klienta, a także za wizerunek. Większość wśród osób wybierających PZU jako markę godną zaufania, bo aż 72% było jej użytkownikiem. Znaczna też ich część byłaby skłonna polecać PZU innym osobom.

„PZU się zmienia i unowocześnia, dostosowując swoją ofertę i standardy obsługi do oczekiwań i potrzeb klientów. Fakt, że od lat pozostajemy na czele rankingu zaufania European Trusted Brands świadczy o tym, że nasi klienci zauważają i doceniają te zmiany. Jesteśmy dumni, że przez lata, niezmiennie udaje nam się utrzymać najważniejszą wartość w relacji z klientem – najwyższe zaufanie” – powiedziała Marta Życińska, Dyrektor ds. Komunikacji Marketingowej w PZU.

W sondażu, który od 2001 r. organizuje magazyn „Reader’s Digest”, uczestniczyło w całej Europie ponad 33 tys. osób, w tym prawie 1000 Polaków. European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Głównym celem badania jest sprawdzenie, które marki cieszą się największym zaufaniem Europejczyków. Do zadań respondentów należy ocena marek pod względem ich jakości, stosunku jakości do ceny, wizerunku oraz zaspokajania potrzeb klientów. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands przyczynia się także do pogłębienia charakterystyki typowego Europejczyka. Pozwala na poznanie nastrojów społecznych mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze życie.

Źródło: PZU