Najważniejsze czynniki dla kupujących mieszkania

Zadowolenie oraz zaufanie klientów to najważniejsze wartości dla firm z sektora nieruchomości mieszkaniowych. Aby w pełni poznać opinie kupujących i móc reagować na ich zmienne potrzeby i oczekiwania Dolcan każdorazowo, przy odbiorze mieszkań, przeprowadza anonimowe ankiety. Na ich podstawie firma przygotowała „Raport preferencji i satysfakcji Klienta po zakupie nieruchomości”.


Każda firma, aby z sukcesem działać na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach musi zaspokajać potrzeby i oczekiwania swoich obecnych i perspektywicznych klientów, oraz reagować na ich bieżące sugestie i uwagi. Zasada ta sprawdza się w szczególny sposób w branży nieruchomości mieszkaniowych. Zaufanie  i zadowolenie klientów jest tutaj kluczowe – decyzja zakupowa związana jest z dużymi nakładami finansowymi, musi więc być dokładnie przemyślana.

Mając to na uwadze firma Dolcan przygotowała „Raport preferencji i satysfakcji Klienta po zakupie nieruchomości”, który pokazuje jakie czynniki są dla kupujących najważniejsze przy podejmowaniu decyzji zakupowej oraz przedstawia poziom zadowolenia nabywców, ze współpracy z deweloperem. Dane do przygotowania raportu zostały zebrane z anonimowych ankiet, przeprowadzanych każdorazowo przy odbiorze mieszkań i domów z oferty firmy Dolcan.

Celem pierwszego pytania – „Skąd czerpie Pani/Pan informacje o ofercie firmy Dolcan?” było zbadanie preferencji klientów dotyczące źródeł otrzymywania informacji o inwestycjach. Przeważająca część klientów, 51% ankietowanych, podała Internet, jako główny kanał, z którego czerpią informacje o ofercie. Coraz więcej osób podaje rodzinę i znajomych, jako drugie źródło informacji – 20 % badanych klientów. Tradycyjne kanały informowania
o inwestycjach, jak reklama prasowa czy ulotki i bilboardy systematycznie tracą na znaczeniu, na korzyść rosnącego w siłę Internetu.

Fot. Dolcan. Ogrody Ochota – osiedle mieszkań w doskonałym punkcie komunikacyjnym, tuż obok dwóch parków zieleni


W pytaniu: „Jakie główne czynniki wpłynęły na Państwa decyzję o zakupie domu/mieszkania?” niemal połowa badanych klientów – aż 43% – wskazała na lokalizację.

Ankietowani wskazywali jednocześnie na metraż i układ nieruchomości, oraz oczywiście na aspekt cenowy. – Cena jest w dalszym ciągu bardzo istotna dla kupujących mieszkanie. Nie jest jednak brana pod uwagę jako samodzielny czynnik, a raczej jako element pomocniczy przy ocenie lokalizacji czy układu i metrażu danego mieszkania. Sama niska cena, bez dogodnej lokalizacji z dobrą komunikacją i infrastrukturą, czy układem pozwalającym na wygodną aranżację nawet mniejszych powierzchni, nie jest już dla klientów tak atrakcyjna Są świadomi,
że za niską cenę nie otrzymają wszystkich atutów.-
wyjaśnia Alicja Dolińska dyrektor marketingu i reklamy w firmie Dolcan.

Jakość oferowanych mieszkań, części wspólnych, na rynku inwestycji jest dla firmy Dolcan kwestią priorytetową, co potwierdzają nie tylko międzynarodowe certyfikaty, ale przede wszystkim opinie klientów, zadowolonych z wysokiego standardu oddawanych mieszkań i domów. Aż 95% ankietowanych stwierdziło, że standard i jakość wykonanych przez Dolcan lokali jest bardzo dobra lub dobra. – To, że klienci doceniają nasze starania o jak najwyższą jakość oferowanych produktów, znaczy dla nas bardzo wiele. Pokazuje to, że klienci wiedzą, że mogą nam zaufać jeżeli chodzi o jakość budynków, w których będzie toczyło się ich codzienne życie. Dodatkowo aż 87% badanych stwierdziło, że poleciłoby Dolcan swoim bliskim. Jest to kolejny dowód na zaufanie, jakim nas obdarzają –powiedział Robert Ziółek.

Dolcan stale podejmuje działania mające poprawić poziom oferowanych usług
i zadowolenie klienta z całościowej obsługi. W połowie 2012 roku deweloper poddał się intensywnemu procesowi certyfikacji, potwierdzającej stosowanie najwyższych standardów w zakresie jakości inwestycji, obsługi klientów i dbania o środowisko. Firma otrzymała certyfikat ISO 9001, potwierdzający system zarządzania jakością w firmie, ISO 14001, potwierdzający wdrożenie norm środowiskowych, a także certyfikat AQAP, oznaczający spełnienie norm wymaganych przez NATO.

Fot. Dolcan. Rudy Rydz Las – cena mieszkania i komfort domu,

pośród zieleni


Oceniając współpracę z firmą Dolcan, przez cały proces zakupu nieruchomości, zdecydowana większość ankietowanych stwierdziła, że relacje z deweloperem układały się dobrze lub bardzo dobrze. Dla przykładu 84% klientów oceniło, że kompetencje, wiedza
i poziom obsługi klienta, oferowany przez pracowników Działu Sprzedaży firmy, były bardzo dobre lub dobre. – Bardzo cieszą nas tak wysokie oceny wystawiane naszym pracownikom i firmie jako całości. Nie przeprowadzamy jednak tego badania po to, żeby poczuć się lepiej i osiąść na laurach. Zawsze pozostaje bowiem pytanie co z pozostałymi klientami. Należy się zastanowić dlaczego ich ocena była bardziej negatywna i podjąć odpowiednie środki, aby poziom zadowolenia był coraz wyższy. Jak pokazują nasze analizy 20% przepytanych klientów dowiedziało się
o naszej ofercie od znajomych lub rodziny. Tak więc każdy zadowolony klient to nie tylko ogromna satysfakcja dla nas, ale także szansa, że zarekomenduje firmę swoim bliskim
– podkreśla Robert Ziółek, Dyrektor Generalny w firmie Dolcan.

Deweloper reaguje na bieżąco na każde negatywne sygnały od klientów. Wśród uwag niektórych ankietowanych pojawiały się sugestie, że kontakt z firmą po podjęciu decyzji zakupowej jest niewystarczający. Firma w odpowiedzi na te sygnały stworzyła specjalny Dział Obsługi Klienta, który dba o dobry poziom komunikacji z nabywcami. Jego dobre i bardzo dobre oceny w badaniu satysfakcji klienta, oraz dużo mniejsza liczba osób podnoszących ten problem pokazują, że była to słuszna zmiana i ukłon firmy w stronę klienta.

/ Dolcan