„Nie musisz myśleć o Banku!” – Bank BPH rozpoczął kampanię wizerunkowo-produktową

Na potrzeby kampanii – w wyniku wieloetapowych badań marketingowych zarówno wśród obecnych, jak i potencjalnych klientów – opracowane zostało nowe pozycjonowanie banku i jego oferty: BANK BPH – BANK NA DŁUŻEJ. Przekaz podkreśla lojalność banku wobec klientów i nastawienie na budowanie długofalowych relacji – Bank BPH to bank, którego przez lata nie trzeba zmieniać, bo stale zapewnia wysoką jakość we wszystkich kategoriach produktowych.

Spot wizerunkowy oraz towarzyszące mu dwa spoty produktowe podkreślają wyjątkowość i emocjonalność wzajemnych relacji klientów z bankiem. „W komunikacji odwołujemy się do wartości szczególnie istotnych dla naszych klientów – zaufania, lojalności, sympatii oraz przyjazności. Równie ważne jest przekonanie, że korzystają oni z banku, który po prostu lubią.” – mówi Barbara Szołomicka, Dyrektor Departamentu Marketingu.

Potwierdza to puentujący oba spoty produktowe Janusz Weiss – wieloletni i wymagający klient Banku BPH. Spoty reklamowe zrealizowane są w delikatnej i spokojnej konwencji, która współgra z głównym przekazem kampanii, że klienci Banku BPH… nie muszą myśleć o banku. „Hasło kampanii ujmuje w prosty sposób najważniejszą wartość wypracowaną przez Bank BPH, który poprzez niezmiennie dobrą ofertę pozwala swoim klientom nie tylko korzystniej zarządzać swoimi zasobami, ale także nie tracić czasu i energii na poszukiwanie innych ofert” – dodaje Marcin Gawęcki, Account Director w Just, agencji odpowiedzialnej za przygotowanie kampanii.

Komunikacja o charakterze wizerunkowym, silnie podkreślająca dbałość banku o relacje z klientem, kontynuowana jest również w kampaniach produktowych: Pożyczki od ręki (główny benefit: „Rata 23 zł za każdy 1000 zł pożyczki”) oraz konta osobistego Sezam Max (główny benefit: „Wszystkie bankomaty bez prowizji + 4,5% na koncie”).

Wiodącym medium kampanii jest telewizja. Intensywna komunikacja potrwa od 1 do 30 grudnia br. we wszystkich stacjach ogólnopolskich oraz wybranych tematycznych (m.in. TVN24, TVN Style, TVN Turbo, Canal+Sport, Discovery, Ale Kino i Polsat Sport) i kontynuowana będzie w styczniu 2008 r.

Wsparciem dla kampanii telewizyjnej będą reklamy prasowe, reklamy internetowe (w tym spoty TV emitowane na portalu Onet.pl), radio, oznakowanie witryn Oddziałów, mailingi adresowe i bezadresowe oraz materiały POS. Na potrzeby kampanii przygotowana została specjalna strona internetowa pod adresem www.banknadluzej.pl. Zawiera ona m.in. wypowiedź prezesa banku J. Wancera skierowaną do klientów Banku BPH, nowe spoty TV, informację o ofertach Pożyczki od ręki i konta Sezam Max, najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dotyczące podziału Banku oraz interaktywną mapę Polski z wyszukiwarką oddziałów i bankomatów Banku BPH.

Za przygotowanie kampanii w Banku BPH odpowiadali Barbara Szołomicka, Michał Wójcik i Łukasz Penszko oraz w zakresie direct marketingu: Agata Pyzel i Justyna Kucharczyk. Ze strony Just nad kampanią pracowali Bartek Grynko, Barbara Metelska i Filip Grześkowiak (kreacja) oraz Marcin Gawęcki, Agnieszka Olszewska i Beata Prątnicka (strategia i nadzór nad całością prac związanych z kampanią).

Reklamy telewizyjne wyreżyserował Michał Sabliński, wyprodukowała je Produkcja sp. z o. o. Media do kampanii zaplanował i zakupił Mediacom Warszawa, zaś specjalną stronę www i kreacje internetowe przygotowała agencja interaktywna Artegence.