Nordea Life & Pension wdrożyła system Adobe LiveCycle

Rozwiązanie to służy do automatycznego odczytu treści wydrukowanych formularzy pdf, wypełnionych pismem ręcznym. Jest to rozwiązanie dedykowane największym klientom instytucjonalnym.

„Nasi klienci oczekują od nas elastyczności i dostosowywania naszych produktów oraz sposobu obsługi do ich wymagań. W związku z tym poszukujemy na rynku technologii, które umożliwią nam zaspokojenie ich potrzeb w każdym obszarze naszej działalności. Dzięki takiemu podejściu Nordea jest postrzegana jako jeden z wyjątkowo skutecznych i efektywnych partnerów” – powiedział Tomasz Kopera Dyrektor Działu Wspierania Sprzedaży Nordea – „Technologia dostarczona przez DICOM Polska pozwoliła nam ograniczyć koszty dystrybucji czystych formularzy papierowych. Staliśmy się atrakcyjnym partnerem biznesowym brokerów ubezpieczeniowych, ponieważ obsługa naszych produktów stała się dla nich znacznie łatwiejsza i tańsza. Skróciliśmy czas dotarcia do klienta. Wdrożenie rozwiązania DICOM otwiera nam zupełnie nowe możliwości rozwoju, przy znacząco zmniejszonych kosztach operacyjnych.”

DICOM Polska we współpracy z Nordea przygotował formularz „Deklaracji przystąpienia do ubezpieczenia grupowego”, będący wierną kopią dotychczas stosowanych formularzy papierowych, ale wzbogacony o funkcje kontroli poprawności wprowadzanych danych. Dzięki temu rozwiązaniu, klienci mają możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia na życie z Nordea Life & Pension praktycznie nie odchodząc od biurka.

„Istnieje wiele rozwiązań, które umożliwiają wprowadzanie danych on-line, trzeba jednak pamiętać, iż ciągle jeszcze podstawą prawną zawarcia umowy jest oryginalny podpis na dokumencie umowy. Dlatego wybraliśmy technologię Ascent Capture. Daje nam ona możliwość łatwej i szybkiej dystrybucji deklaracji, która dzięki rozwijalnym listom i zaimplementowanym słownikom jest niezwykle przyjazna dla użytkownika. Dodatkowo wykorzystanie kodu paskowego, który generuje się podczas wydruku deklaracji, w znaczący sposób przyspiesza wprowadzanie danych do systemu oraz ogranicza liczbę błędów. Dzisiaj możemy już powiedzieć, że eksploatowane od kilku miesięcy rozwiązanie sprawdziło się w działaniu i udowodniło swoją skuteczność.” – dodał Tomasz Kopera.

„Warto podkreślić, że jest to pierwsza implementacja tego rozwiązania w Europie. Mogliśmy być pierwsi dzięki odważnemu i wizjonerskiemu podejściu Nordea do prowadzenia biznesu.” – Tomasz Rodziewicz, Dyrektor zarządzający DICOM Polska