Rozwiązanie to służy do automatycznego odczytu treści wydrukowanych formularzy pdf, wypełnionych pismem ręcznym. Jest to rozwiązanie dedykowane największym klientom instytucjonalnym.
„Nasi klienci oczekują od nas elastyczności i dostosowywania naszych produktów oraz sposobu obsługi do ich wymagań. W związku z tym poszukujemy na rynku technologii, które umożliwią nam zaspokojenie ich potrzeb w każdym obszarze naszej działalności. Dzięki takiemu podejściu Nordea jest postrzegana jako jeden z wyjątkowo skutecznych i efektywnych partnerów” – powiedział Tomasz Kopera Dyrektor Działu Wspierania Sprzedaży Nordea – „Technologia dostarczona przez DICOM Polska pozwoliła nam ograniczyć koszty dystrybucji czystych formularzy papierowych. Staliśmy się atrakcyjnym partnerem biznesowym brokerów ubezpieczeniowych, ponieważ obsługa naszych produktów stała się dla nich znacznie łatwiejsza i tańsza. Skróciliśmy czas dotarcia do klienta. Wdrożenie rozwiązania DICOM otwiera nam zupełnie nowe możliwości rozwoju, przy znacząco zmniejszonych kosztach operacyjnych.”
DICOM Polska we współpracy z Nordea przygotował formularz „Deklaracji przystąpienia do ubezpieczenia grupowego”, będący wierną kopią dotychczas stosowanych formularzy papierowych, ale wzbogacony o funkcje kontroli poprawności wprowadzanych danych. Dzięki temu rozwiązaniu, klienci mają możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia na życie z Nordea Life & Pension praktycznie nie odchodząc od biurka.
„Istnieje wiele rozwiązań, które umożliwiają wprowadzanie danych on-line, trzeba jednak pamiętać, iż ciągle jeszcze podstawą prawną zawarcia umowy jest oryginalny podpis na dokumencie umowy. Dlatego wybraliśmy technologię Ascent Capture. Daje nam ona możliwość łatwej i szybkiej dystrybucji deklaracji, która dzięki rozwijalnym listom i zaimplementowanym słownikom jest niezwykle przyjazna dla użytkownika. Dodatkowo wykorzystanie kodu paskowego, który generuje się podczas wydruku deklaracji, w znaczący sposób przyspiesza wprowadzanie danych do systemu oraz ogranicza liczbę błędów. Dzisiaj możemy już powiedzieć, że eksploatowane od kilku miesięcy rozwiązanie sprawdziło się w działaniu i udowodniło swoją skuteczność.” – dodał Tomasz Kopera.
„Warto podkreślić, że jest to pierwsza implementacja tego rozwiązania w Europie. Mogliśmy być pierwsi dzięki odważnemu i wizjonerskiemu podejściu Nordea do prowadzenia biznesu.” – Tomasz Rodziewicz, Dyrektor zarządzający DICOM Polska