Firmy, korzystające z bankowości internetowej Raiffeisen Bank Polska, dostały do dyspozycji nową wersję systemu, zawierającą dodatkowe funkcje i ciekawe usprawnienia. Już 70% klientów wystawiających gwarancje i akredytywy używa do tego celu systemu R-Online Biznes.
Od niedawna klienci firmowi Raiffeisen Bank Polska korzystają z nowej wersji systemu bankowości internetowej. Najbardziej widoczną zmianą jest inny wygląd szaty graficznej R-Online Biznes. Użytkownicy systemu, dzięki opcji „Dostosuj pulpit” mogą według własnego uznania rozplanować układ ikon, które kierują do najczęściej wykorzystywanych funkcji, by obsługa produktów bankowych była maksymalnie prosta i intuicyjna.
– Po sygnałach ze strony klientów o potrzebie zapewniania im większej elastyczności w indywidualnym profilowaniu własnej strony bankowości internetowej wprowadziliśmy nową jakość systemu i nowy wygląd. Teraz każdy korzystający z R-Online Biznes może zaprojektować własną stronę, umieszczając w wybranym miejscu ikony, z których korzysta najczęściej, np. przelewy, wyciągi i historię operacji. Do tego dodaliśmy kilka usprawnień, które zwiększają funkcjonalność naszej bankowości dla firm – powiedział Cezary Zwoliński z Departamentu Bankowości Elektronicznej w Raiffeisen Bank Polska.
Klienci otrzymali łatwy i szybki dostęp do modułu „Wiadomości” i modułu „Narzędzia” poprzez ikony umieszczone w prawym, górnym rogu ekranu. Użytkownicy w jednym miejscu znajdą też teraz średnie kursy walut Narodowego Banku Polskiego, które służą np. do określania cen w kontraktach handlowych. Z kolei w formie graficznej i tabelarycznej mogą odtworzyć historyczne kursy dla wszystkich dostępnych walut w systemie banku. Zmianie uległ wygląd całego systemu wraz ze stroną logowania.
Znaczenie bankowości internetowej dla firm uwidacznia się w odchodzeniu przez klientów od papierowej formy zawierania transakcji i szerszym wykorzystaniu elektronicznych platform. W ciągu kilku miesięcy od wzbogacenia R-Online Biznes o gwarancje i akredytywy już ponad 70% klientów wykorzystujących te produkty zabezpieczające obrót handlowy w swojej działalności składa dyspozycje przez Internet. Daje im to kompleksowe zarządzanie tymi produktami bez konieczności dostarczania tradycyjnej dokumentacji papierowej, a tym samym uwalnia od składania wizyt w oddziałach banku. Firma nie tylko zleca wykonanie takiej transakcji, ale może śledzić status realizacji wniosku oraz mieć podgląd do raportów online. Dzięki platformie bank również obsługuje wnioski na gwarancje i akredytywy kilkukrotnie szybciej niż w przypadku tradycyjnych papierowych zleceń z uwagi na automatyzację procesów wewnątrz banku.
Źródło: Raiffeisen Bank Polska