Nowa kampania wizerunkowa Volkswagen Bank direct

W dniu 2 lutego 2009 r. rusza nowa kampania wizerunkowa Volkswagen Bank direct pod hasłem: „Dla wolnych zawodowców”. Odważny w formie przekaz skierowany jest do osób niezależnych, wolnych, profesjonalnych i ma na celu przedstawienie nowego wizerunku banku.

Kampania przełamuje panującą w reklamie usług finansowych sztampę. Zamiast przysłowiowych spadających z nieba pieniędzy, pokazuje ludzi śmiało kierujących swoim życiem. Bank korzysta przy tym  z nośników ATL jak telewizja, prasa i internet oraz specjalnie przygotowanego na tę okazję serwisu internetowego www.dlawolnychzawodowcow.pl.

Dla wolnych zawodowców, czyli dla kogo?

Volkswagen Bank direct to bank w 100% internetowy, dlatego grupą docelową kampanii są osoby korzystające z usług finansowych wyłącznie poprzez internet i telefon. Niezależni, profesjonalni i wiedzący czego chcą. Wolni zawodowcy, bo o nich mowa, nie mają czasu na stanie w kolejce do okienka bankowego. Wszystkie transakcje, czy to firmowe czy osobiste, załatwiają od ręki przez internet  z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie. Volkswagen Bank direct kieruje swoje przesłanie i usługi bezpośrednio do nich. Kampania ma za zadanie pokazać osoby samodzielne, podejmujące śmiałe decyzje i mające własny pomysł na życie. Wolnych zawodowców nie trzeba prowadzić za rękę – sami decydują, czego chcą i co jest dla nich korzystne. To ludzie konkretni. Są zdolni i wierzą we własne siły – jedni pracują dla innych, drudzy otwierają własne firmy. Wszystkim natomiast praca daje satysfakcję i poczucie niezależności. Volkswagen Bank direct chce być ich partnerem oferując im wsparcie w postaci bezpiecznego i zawsze dostępnego serwisu transakcyjnego, wysokooprocentowanych produktów finansowych i przedstawionej w przejrzysty sposób oferty.

Pionierska kampania reklamowa banku

Eksperci od badań rynku są zgodni – reklamy banków, na których widać fontanny pieniędzy i gigantyczne procenty nie budzą już zaufania. W ostatnim badaniu MacroFAQ przeprowadzonym przez firmę Macroscope OMD / OMG Metrics na próbie 399 respondentów w wieku 15+ zapytano: „Reklamy jakich produktów uważasz za najmniej uczciwe?” Za najmniej wiarygodne i uczciwe odpowiadający uznali reklamy banków (30,8% odpowiedzi). Dlatego też, w nowej kampanii odbiorcy nie zobaczą deszczu spadających banknotów ani cukierkowych, wyidealizowanych postaci, lecz ludzi, którzy na co dzień wykonują pozornie nietypowe zajęcia. W przewrotny sposób bank pokazuje bohaterów, dla których podczas ich codziennej pracy liczy się przede wszystkim niezależność, solidność, uczciwość i bezpieczeństwo.

– Kampania wizerunkowa Volkswagen Bank direct – Dla wolnych zawodowców jest inna niż dotychczasowe kampanie instytucji finansowych, do których się już przyzwyczailiśmy. Wierzymy, że dla naszej grupy  docelowej – tytułowych wolnych zawodowców – będzie ona przełomem i zachętą do skorzystania z naszej oferty. To także deklaracja odnośnie wartości, jakimi kieruje się bank: z jednej strony niezależność,  z drugiej solidność, uczciwość i bezpieczeństwo. Skupiamy się zarówno na atrakcyjności naszej oferty, jak  i na bezpiecznych, nowoczesnych i niezawodnych rozwiązaniach technologicznych – mówi Jarosław Augustowski, Dyrektor Volkswagen Bank direct.

Spoty w ramach nowej kampanii Volkswagen Bank direct mają długość 30’’ i 15”. Można je będzie obejrzeć w TVP, TVN, TVN 24, Polsacie, Discovery oraz wybranych kanałach AtMedia. Kreację w ramach kampanii reklamowej przygotowała agencja Tippingpoint. Planowanie oraz zakup mediów przeprowadził zespół domu mediowego MindShare. Wraz ze startem kampanii zostanie uruchomiona strona internetowa www.dlawolnychzawodowcow.pl przygotowana przez agencję MRM Worldwide. 

Więcej informacji o kampanii znajdzie się od 2 lutego br. na www.dlawolnychzawodowcow.pl oraz na www.vwbankdirect.pl

Źródło: Volkswagen Bank direct