Nowa nazwa i logo domu maklerskiego PKO Banku Polskiego

Zmiana nazwy i logo miała na celu stworzenie bardziej wyrazistej marki DM poprzez jego jednoznaczną identyfikację na rynku oraz wskazanie, iż jest on częścią PKO Banku Polskiego, instytucji o silnie rozpoznawalnej marce. Umożliwi to zracjonalizowanie działań marketingowych w celu pozyskania nowych klientów, umocnienia pozycji DM PKO BP na rynku usług brokerskich oraz uzyskania czytelności przekazu skierowanego do obecnych i potencjalnych klientów.

Nowa nazwa w wyraźny sposób podkreśla związek z PKO BP. Oprócz nazwy „Dom Maklerski PKO Banku Polskiego”, zamiennie używane będą nazwy skrócone „Dom Maklerski PKO BP” oraz „DM PKO BP”.

Z okazji zmiany wizerunku DM PKO BP, przygotowano kampanię promocyjną. Jej głównym przekazem jest informacja o nowej nazwie i logotypie, które oznaczać będą jednocześnie nową, lepszą jakość obsługi Klientów. Celem kampanii jest poprawa dotychczasowego wizerunku DM i w konsekwencji zwiększenie sprzedaży.

Do współpracy przy tworzeniu nowej szaty graficznej materiałów reklamowych DM PKO BP, zaproszono Joannę Szachowską-Tarkowską, malarkę i autorkę wielu ilustracji okładek książkowych i magazynów w Polsce, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Za kreację i produkcję materiałów wydawniczych odpowiedzialna była agencja EURO RSCG 4D.

Dom Maklerski PKO Banku Polskiego świadczy usługi maklerskie na rynku kapitałowym od 1992 roku. Oferuje szeroką gamę usług klientom instytucjonalnym i indywidualnym, których obsługuje w sumie ponad 500 tysięcy. Liczba prowadzonych przez DM rachunków inwestycyjnych wynosi blisko 83 tys. sztuk, z czego rachunki internetowe stanowią niemal 12 tys. Udział DM PKO BP w rynku akcji wg stanu na koniec lipca br. wynosi 6,95%, obligacji – 28,37%, kontraktów terminowych – 5,10% i opcji – 21,22%, co plasuje DM PKO BP w pierwszej dziesiątce biur maklerskich w Polsce.

Wyrazem uznania dla działalności DM PKO BP w 2005 roku było przyznanie 3 nagród Prezesa Zarządu GPW: za największy udział w obrocie obligacjami, największą działalność w roli animatora na rynku akcji oraz wprowadzenie na GPW największej liczny nowych spółek.