Nowa strategia Kredyt Banku

Kredyt Bank wprowadza nową strategię działania do 2012 r. Głównym jej założeniem jest zyskowny wzrost w wybranych segmentach, produktach i usługach oraz optymalne wykorzystanie kapitału.

Filary nowej strategii:

Nowa filozofia biznesowa zakłada m.in. stworzenie trzech samodzielnych linii biznesowych, co ważne w pełni odpowiedzialnych za rezultat finansowy działalności, zwrot z kapitału, całościową ofertę produktową, sprzedaż i ryzyko. Wyodrębnione linie biznesowe to: bankowość detaliczna, bankowość hipoteczna oraz bankowość przedsiębiorstw.

Bank zamierza wdrożyć model bankowości oparty na efektywnym rozwijaniu relacji z klientem przy zachowaniu najwyższej jakości obsługi. Chce być liderem w kredytach hipotecznych, produktach inwestycyjnych, depozytowych, bancassurance oraz segmentach MSP (małych i średnich przedsiębiorstw) i MidCap (średnich firm).

Strategiczne cele finansowe to:

Bank chce to osiągnąć poprzez centralizację procesów, kluczową modernizację kanałów dystrybucji oraz wyraźne podniesienie jakości obsługi klientów.

Bankowość detaliczna

Bank chce być liderem w wybranych produktach i usługach i zakłada osiągnięcie następujących parametrów:

Kredyt Bank odchodzi od dotychczasowego podejścia produktowego na rzecz silnej koncentracji na kliencie, w ramach wyodrębnionych segmentów:

Kredyt Bank chce to osiągnąć poprzez zbudowanie modelu pogłębionej relacji z klientem poprzez profilowanie tj. budowanie oferty na bazie potrzeb klienta (zamiast dotychczasowej prostej pakietyzacji produktów) oraz wzrost sprzedaży wiązanej.

Bank wystandaryzuje obsługę segmentu klientów masowych, umożliwi wielokanałowy dostęp do oferty, wprowadzi nowy, doradczy model bankowości relacyjnej dla  klientów średniozamożnych i zamożnych. Procesy operacyjne zostaną scentralizowane.

Głównym czynnikiem wzrostu przychodów ma być wysoka sprzedaż kredytów hipotecznych. Po stronie depozytowej Bank chce umacniać wysoką pozycję w sprzedaży funduszy inwestycyjnych z ochroną kapitału, rozwijać ubezpieczenia inwestycyjne z regularną składką oraz kontynuować konwersję środków do produktów inwestycyjnych.  Głównym produktem akwizycyjnym będzie konto oszczędnościowe i kredyt hipoteczny.

Bankowość hipoteczna

Jako odrębna linia biznesowa ma kompleksowo zarządzać fabryką produktów hipotecznych, będzie odpowiedzialna za pełny wynik finansowy działalności, w tym ryzyko i sprzedaż.

Bank scentralizuje cały proces hipoteczny oraz wszystkie decyzje kredytowe, aby w efekcie uzyskać wysoką jakość obsługi, produkt dopasowany do potrzeb klienta oraz transparentny i przewidywalny proces kredytowy. W tym segmencie Bank chce utrzymać wysoką pozycję na rynku oraz zmaksymalizować satysfakcję klientów z tych produktów. Bank spodziewa się poprawy rentowności portfela kredytowego, głównie dzięki dywersyfikacji źródeł przychodów oraz aktywnemu zarządzaniu jakością portfela.

Bankowość przedsiębiorstw

Kredyt Bank w segmencie przedsiębiorstw wdraża nowy model bankowości relacyjnej. Bank skoncentruje się na obsłudze lokalnych małych i średnich firm (od 1 do 25 mln rocznych obrotów) oraz średnich przedsiębiorstw (tzw. MidCap, od 25 do 300 mln rocznych obrotów). Chce umocnić pozycję banku silnego lokalnie.

Kredyt Bank zakłada w tym segmencie:

Bank oferuje klientom z tego segmentu jednolitą ofertę niekredytową. Z kolei oferta i proces kredytowy dostosowany jest do pułapu ryzyka i potrzeb branżowych klienta. Oferta produktowa zostanie efektywniej dostosowana do segmentu klienta, podobnie jak kanały dystrybucji, w tym platformy bankowości elektronicznej oraz Centrum Obsługi Biznesu.

Bank będzie realizował strategię w tym segmencie głownie poprzez akwizycję nowych klientów. W segmencie MSP Kredyt Bank chce aż pięciokrotnie zwiększyć akwizycję oraz wzmocnić istniejącą sieć dystrybucji poprzez sprzedaż leasingu i dyskonta wierzytelności jako podstawowych produktów akwizycyjnych. W obszarze średnich firm spółka chce pozyskiwać 500 klientów rocznie, wykorzystując do tego optymalny pakiet finansowania bieżącego, cash management, produkty rynku pieniężnego, walutowego i rynku międzybankowego oraz finansowania handlu zagranicznego.

Jako podstawę bankowości relacyjnej Bank będzie nadal pracował jakością obsługi klienta, rozwijając Centrum Obsługi Biznesu – stanowiące jeden punkt kontaktu dla klienta. Centrum ma docelowo prowadzić obsługę ponad 20 tys. Klientów.

Ponadto Bank stawia na rozwój nowoczesnych rozwiązań informatycznych tj: nowa bankowość elektroniczna, platforma autodealing, platforma dyskonta wierzytelności, platforma do obsługi handlu zagranicznego.

Projekty strategiczne

Kredyt Bank, aby skutecznie wdrożyć i zrealizować strategię planuje szereg inicjatyw i projektów.

Projekty w ramach nowego modelu operacyjnego – wybrane działania:

Projekty w ramach modernizacji infrastruktury technologicznej i kanałów dystrybucji:

Źródło: Kredyt Bank