Nowe marki WARTY i Kredyt Banku

Prace nad nową marką dla każdej z firm trwały od początku roku. Zdecydowano o potrzebie odświeżenia dotychczasowych wizerunków, aby pełniej wyrażały aktualne wartości oraz dążenia Kredyt Banku i Grupy WARTA. Rebranding obejmie zmianę wizualizacji korporacyjnej Kredyt Banku i WARTY oraz systematyczne kreowanie nowych marek, tak, aby wyrażały otwarcie na potrzeby klienta oraz partnerstwo we wzajemnych stosunkach. Firmy chcą być postrzegane jako dynamiczne i aktywne.

Początkiem procesu budowy marek jest wprowadzenie nowych logo jako symboli zmian zachodzących w firmach. Spółki podkreślą w ten sposób swoją przynależność do międzynarodowej Grupy KBC. Obie firmy, zgodnie z polityką belgijskiej Grupy zachowają swoje dotychczasowe nazwy.

W ostatnim czasie KBC zadecydowało się na ujednolicenie wizerunku swoich spółek w Europie Centralnej. W ten sposób uzyskujemy efekt synergii oraz istotnie wzmacniamy wizerunek Grupy – powiedział Willy Duron Prezes Grupy KBC.

Nowe logo to symbol naszej obecności w gronie dużych europejskich firm, zajmujących się usługami finansowymi. W praktyce dla naszego klienta będzie to oznaczać, że posiadamy solidne wsparcie kapitałowe oraz że mamy dostęp do najlepszej wiedzy; że możemy łączyć naszą znajomość rynku polskiego z międzynarodowymi standardami; naszą tradycyjną solidność i doświadczenie z nowoczesnym myśleniem o kliencie i jego potrzebach – powiedział Ireneusz Łuszczewski Prezes Zarządu TUiR WARTA S.A.

Kolejnym krokiem jest zacieśnienie współpracy pomiędzy bankiem i ubezpieczycielem dla skutecznego konkurowania na rynku usług finansowych i budowa aktywnej grupy bankowo – ubezpieczeniowej. Zgodnie z przyjętą strategią, firmy będą intensyfikować swoje działania i rozwijać usługi bancassurance. Spółki mają już doświadczenie w tym zakresie – były bowiem prekursorami we wdrażaniu konceptu bancassurance na polskim rynku, czego efektem jest dotychczasowa oferta oraz odpowiednio przygotowana do sprzedaży ubezpieczeń sieć banku.

Solidną podstawą do realizacji tych planów jest nasza dotychczasowa współpraca oraz wsparcie i doświadczenie Grupy KBC, dla której strategia bancassurance w Belgii jest bardzo skuteczna – powiedział Ronnie Richardson, Prezes Zarządu Kredyt Banku.

Teraz firmy zaoferują wspólnie komplementarne usługi finansowe pod jednym dachem. Już od miesiąca funkcjonuje pierwsza wspólna placówka, w której obok Kredyt Banku swoje usługi oferuje WARTA i KBC Securities. Do końca roku planowane jest uruchomienie dwunastu podobnych jednostek. Pozwoli to na zwiększenie cross – sellingu i efektywności działania wspólnej sieci. Ponadto jeszcze w tym roku KB i WARTA wprowadzą nowe, wspólne produkty: kartę co – brandową, ubezpieczenie z funduszem inwestycyjnym z jednorazową składką, ubezpieczenie nieruchomości dla kredytobiorców, nową ofertę ubezpieczeniową do rachunków bankowych, a także program lojalnościowy Razem.

Blisko współpracując, spółki nadal zachowają swoją odrębność i będą rozwijać własne produkty i kanały dystrybucji.

Odświeżanie marek oraz nowe logo WARTY i Kredyt Banku będą szeroko komunikowane we wspólnej kampanii reklamowej pod symbolicznym hasłem “Razem możemy więcej”. Spoty pojawią się w telewizji publicznej oraz stacjach komercyjnych. Medium towarzyszącym będzie outdoor oraz prasa.