Z badań i analiz rynkowych wynika, że dostęp do kont bankowych za pośrednictwem Internetu z roku na rok cieszyć się będzie coraz większą popularnością wśród klientów – zarówno detalicznych, jak i korporacyjnych. Zwiększać się będzie również zainteresowanie stałym rozszerzaniem funkcjonalności usług realizowanych za pośrednictwem sieci. Nowa strategia banku w tym zakresie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Zmiany obejmują m.in. wprowadzenie iPKO – nowej marki bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego, rewitalizację oferty i marki Inteligo jako oferty banku wirtualnego oraz uruchomienie usług bankowości internetowej dla klientów korporacyjnych pod nazwą iPKO Biznes.
– Spośród ponad 6 mln rachunków prowadzonych przez bank, ponad 30 proc. obsługiwanych jest poprzez serwis PKO Inteligo, umożliwiający naszym klientom dostęp do rachunków przez Internet. W krótkim czasie staliśmy się liderem bankowości elektronicznej w Polsce – mówi Rafał Juszczak, prezes Zarządu PKO BP. – Nasze plany sięgają jednak dalej. Nowa strategia zakłada dalsze wzmocnienie aktywności banku w Internecie i powiększenie przewagi nad naszą konkurencją. Stawiamy bardzo mocno na kanały direct wierząc, że staną się one w niedalekiej przyszłości narzędziem nie tylko do ograniczania kosztów Banku, ale posłużą również do zwiększenia przychodów.– wyjaśnia Rafał Juszczak.
Elementem nowej strategii jest wprowadzenie konsekwentnego zarządzania dwoma markami bankowymi PKO BP oraz Inteligo adresowanymi do różnych segmentów klientów.
– Chodzi o wyraźne rozróżnienie zakresu usług wśród poszczególnych grup klientów, uporządkowanie nazewnictwa serwisów, a w konsekwencji wzrost sprzedaży produktów Grupy PKO BP – dodaje Robert Działak, wiceprezes Zarządu PKO BP.
iPKO – nowa marka bankowości elektronicznej
PKO Inteligo – serwis zapewniający klientom banku dostęp do obsługi rachunków poprzez Internet, zmienia nazwę na iPKO i wyraźnie zwiększy zakres swojej funkcjonalności. Do końca drugiego kwartału pojawi się także możliwość złożenia elektronicznych wniosków na wybrane produkty, które będzie można obsłużyć bez potrzeby składania wizyty w oddziale. Wysłany do banku przez Internet wniosek uruchomi proces, który zakończy się, wysłaniem – za pośrednictwem kuriera – umowy bezpośrednio do klienta. Dzięki iPKO klienci będą mogli również korzystać m.in. z obsługi kart kredytowych online, a także bezpośrednio kontaktować się z pracownikiem banku za pośrednictwem np. SMS. O wprowadzanych zmianach wszyscy klienci będą informowani z odpowiednim wyprzedzeniem.
W ofercie banku pojawi się nowy serwis internetowy dedykowany dla przedsiębiorstw pod nazwą iPKO Biznes. Oprócz wprowadzenia najważniejszych dla przedsiębiorców usług takich jak elastyczne schematy autoryzacji transakcji czy tworzenie paczek transakcji wprowadzone zostaną nowe metody autoryzacji przy wykorzystaniu karty mikroprocesorowej i czytnika. Rozwiązanie to sprawia, że transakcje bankowe będą dokonywane w sposób wygodny i bezpieczny.
Rewitalizacja Inteligo
Równolegle z wprowadzeniem marki iPKO, PKO BP zamierza postawić na rozwój kont internetowych Inteligo. Dotychczasowe bardzo dobre wyniki sprzedażowe sytuują Inteligo wśród liderów rynku.
– W 2002 roku wraz z przejęciem Inteligo, PKO BP przejął 160 tys. rachunków – mówi Jacek Komaracki, dyrektor Centrum Bankowości Elektronicznej Inteligo. Obecnie obsługujemy ich już ponad 700 tys. Osiągnęliśmy ten wynik pomimo priorytetowego traktowania budowy bankowości elektronicznej PKO Inteligo i wolniejszego rozwoju oferty bankowej Inteligo. Dzięki zrealizowaniu podstawowego celu związanego z zakupem Inteligo jakim było wykorzystanie rozwiązań technologicznych i know-how do budowy bankowości elektronicznej banku, obecnie możemy skoncentrować się nad rozwojem oferty Inteligo.
W ramach prac nad rewitalizacją Inteligo przewiduje się m.in. uatrakcyjnienie oferty cenowej, wprowadzenie nowych produktów depozytowych oraz sprzedaż produktów kredytowych PKO BP. Oferta Inteligo jest przede wszystkim skierowana do osób młodych i w średnim wieku, preferujących wirtualny kontakt z bankiem i innowacyjne rozwiązania techniczne.
Nowy serwis www.pkobp.pl
Nowa strategia rozwoju banku w Internecie zakłada również zmianę serwisu informacyjnego PKO BP, a co za tym idzie wypracowanie wspólnego layoutu dla wszystkich serwisów internetowych Grupy PKO BP. Odświeżona strona charakteryzuje się większą dynamiką i nowoczesnością. Głównym celem zmian jest ułatwienie użytkownikom dostępu do informacji i wsparcie sprzedaży produktów Grupy PKO BP przez Internet.
Nowy serwis PKO Banku Polskiego można obejrzeć pod adresem: http://www.nowyserwis.pkobp.pl/
Rozwiązania technologiczne zastosowane w nowych platformach dostarczyła Inteligo Financial Services, spółka zależna Grupy PKO BP, odpowiedzialna za budowę narzędzi internetowych. Serwisy www oparte będą o znaną już technologię „Platforma Inteligo”, która integruje wszystkie możliwe kanały dostępu, takie jak strony www, WAP, e-mail czy call center.