Nowe PZU wprowadziło do Polski nowy sposób kibicowania

Podczas EURO2012, w ramach kampanii odświeżenia marki, PZU umożliwiło Polakom kibicowanie w nowej w naszym kraju formule: z głowami do góry. Kampania „Głowy do góry! Pokaż jak wielkim jesteś kibicem.” miała na celu wzmocnienie nowego pozycjonowania największej polskiej firmy ubezpieczeniowej i została zrealizowana wokół akcji eventowej w miastach-gospodarzach Mistrzostw.

Akcja eventowa „Głowy do góry! Pokaż jak wielkim jesteś kibicem.” trwała od 8 do 28 czerwca 2012 r. i odbyła się siedmiokrotnie w trzech miastach Polski: w Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu. PZU, przed meczami Euro, rozstawiło w dogodnych lokalizacjach miast-gospodarzy Punkty Wielkiego Kibica. Każdy zmierzający na mecz mógł odwiedzić Punkt, zrobić sobie zdjęcie i wydrukować swoją twarz w wielkim w formacie, a następnie kibicować z nią na trybunach na stadionie lub w strefie kibica. Ponadto, rozdawane były duże transparenty z hasłami wspierającymi piłkarzy.

Podczas siedmiu eventów zorganizowanych w ramach kampanii „Głowy do góry! Pokaż jak wielkim jesteś kibicem.” rozdano całą przewidzianą pulę zdjęć kibiców oraz wszystkie hasła (w sumie ponad 3 tys. wydruków). Do stoisk ubezpieczyciela zajrzało ok. 10 tys. kibiców, a stronę www akcji odwiedziło w ciągu niespełna miesiąca ponad 40 tys. osób.

Specjalna strona www.glowydogory.pl zwierała szczegóły akcji, mapki, gdzie znaleźć Punkty Wielkiego Kibica, i symulatorem wyglądu wydruku, dzięki któremu można było odkryć swoją najlepszą minę. Uzupełnieniem akcji były konkursy przeprowadzone na Facebooku, m.in. konkurs fotograficzny dla wszystkich, którzy zdecydowali się kibicować „z głową do góry”.

Akcja PZU spotkała się z dużym zainteresowaniem mediów. W ciągu 20 dni (od 8 do 28 czerwca) ukazało się ponad 130 publikacji w mediach ogólnopolskich, regionalnych, sportowych i lifestylowych. Zdjęcia kibiców z gadżetami PZU pojawiły się w telewizji (m.in. TVN24, TVP1), radiu (m.in. Polskie Radio Czwórka, Radio Eska, Radio Kolor), prasie (Newsweek, Rzeczpospolita, Przegląd Sportowy, Dziennik Bałtycki) i Internecie (m.in. Onet.pl, Sport.pl, Wp.pl, Focus.pl, Noga.pl). Akcję przedstawiły także media zagraniczne takie jak RTL czy AL jazeera.

Za strategię, koncept i kreację akcji „Głowy do góry! Pokaż jak wielkim jesteś kibicem.” odpowiadała agencja interaktywna K2.

Źródło: PZU